@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00178427,
 author = {金, 沇諝 and 湯浦, 克彦 and Yeonseo, Kim and Katsuhiko, Yuura},
 issue = {1},
 month = {Mar},
 note = {学生はプレゼンテーションを行う機会が多い.そこでより効果的なプレゼンテーションを実施するための学習ホームページを提案する.学習ホームページでは,理想的なプレゼンテーションを制作するための 3 つのステップ (流れの 3P : Plot,Preparation,Performance) に基づいた制作手順と参照すべきコンテンツ及び自己診断機能を含む.学習ホームページを大学の授業内で Plot,Preparation の範囲で学生に適用したところ,Preparation の最後の過程を除いてプレゼンテーションの品質の向上が見られ,理想的なプレゼンテーション制作手順に関する知識が有効に用いられた可能性があると考えられる., Students often have the opportunity to make presentations. Therefore, we propose a learning website for implementing more effective presentation. The learning website includes production procedures based on three steps (3P : Plot, Preparation, Performance) for producing an ideal presentation and contents to be referred and self-diagnosis function. When applying the learning website to students within the scope of Plot and Preparation in the university classwork, improvement of presentation quality was seen except for the last process of Preparation, knowledge on the ideal presentation production procedure was effectively used.},
 title = {プレゼンテーション制作法に関する学生向け学習方式},
 year = {2017}
}