Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2017-03-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
プレゼンテーション制作法に関する学生向け学習方式 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A Learning Method on Effective Presentation Creation for Students |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
静岡大学大学院総合科学技術研究科 |
著者所属 |
|
|
|
静岡大学大学院総合科学技術研究科 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shizuoka University Graduate School of Integrated Science and Technology |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shizuoka University Graduate School of Integrated Science and Technology |
著者名 |
金, 沇諝
湯浦, 克彦
|
著者名(英) |
Yeonseo, Kim
Katsuhiko, Yuura
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
学生はプレゼンテーションを行う機会が多い.そこでより効果的なプレゼンテーションを実施するための学習ホームページを提案する.学習ホームページでは,理想的なプレゼンテーションを制作するための 3 つのステップ (流れの 3P : Plot,Preparation,Performance) に基づいた制作手順と参照すべきコンテンツ及び自己診断機能を含む.学習ホームページを大学の授業内で Plot,Preparation の範囲で学生に適用したところ,Preparation の最後の過程を除いてプレゼンテーションの品質の向上が見られ,理想的なプレゼンテーション制作手順に関する知識が有効に用いられた可能性があると考えられる. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Students often have the opportunity to make presentations. Therefore, we propose a learning website for implementing more effective presentation. The learning website includes production procedures based on three steps (3P : Plot, Preparation, Performance) for producing an ideal presentation and contents to be referred and self-diagnosis function. When applying the learning website to students within the scope of Plot and Preparation in the university classwork, improvement of presentation quality was seen except for the last process of Preparation, knowledge on the ideal presentation production procedure was effectively used. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2017-CE-139,
号 1,
p. 1-12,
発行日 2017-03-04
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |