Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2017-03-06 |
タイトル |
|
|
タイトル |
人型キャラクタの頬殴打時のアニメーション制作支援システム開発 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A System for Creating Facial Deformation Animation of Punched Characters |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ポスターセッション |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
東海大学 |
著者所属 |
|
|
|
東海大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokai University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokai University |
著者名 |
有泉, 静耶
向井, 智彦
|
著者名(英) |
Shizuya, Ariizumi
Tomohiko, Mukai
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
人型キャラクタの殴打時には頬を自然に変形させる必要があるが,一般的な CG ツールが提供する汎用的なオブジェクト変形機能を用いると,調整すべき冗長なパラメータが多いため操作に熟練を要する.そこで本研究では,頬のような弾性体の変形に適したパラメータのみを簡易に操作するツールを作成した.このツールを用いる事で,様々な体形のキャラクタの頬を変形させるアニメーションを作成できる. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Human face exhibits complicated deformation when applied external forces such as punch by other character, which cannot be easily created using common CG creation tool. In this study, we developed a tool for creating elastic deformation of character face, especially for animation of punched character. Our system reduces the number of deformation parameters so as to minimize labor-intensive process of the animation creation for human models of various body shapes. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10100541 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
巻 2017-CG-166,
号 14,
p. 1-2,
発行日 2017-03-06
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8949 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |