@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00178080,
 author = {水谷, 太貴 and 松原, 豊 and 高田, 広章 and Taiki, Mizutani and Yutaka, Matsubara and Hiroaki, Takada},
 issue = {5},
 month = {Mar},
 note = {先進運転支援システムや自動運転の実装により環境の変化が非常に加速している自動車業界では,車載システムの柔軟性や再利用性が求められるようになってきた.それらをサポートするため,サービス指向通信ミドルウェアである SOME / IP (ScalableService-Oriented MiddlewarE over IP) の標準化が進められている.車載ネットワークの通信ミドルウェアに対する性能要件として,サービスの利用確立までの遅延や,通信メッセージのリアルタイム性などがある.サービス指向はサービスをネットワーク上で連携させてシステムの全体を構築していくため,動的なネットワークの設計を行う必要がある.従来,静的にネットワーク設計を行っていた車載システムに比べてオーバーヘッドが増加することは明らかである.本研究では,SOME / IP の Service Discovery における通信確立遅延を測定し,考察する., Flexibility and reusability are becoming increasingly demanded in the automobile industry where changes in the environment are accelerating due to implementation of advanced driving support systems and automatic driving. In order to support them, standardization of SOME / IP (ScalableService-Oriented MiddlewarE over IP) which is a service-oriented communication middleware is proceeding. Performance requirements for communication middleware of in-vehicle network include delay until establishment of utilization of service and real time property of communication message. In service orientation, it is necessary to dynamically design the network in order to construct the whole system by linking the services on the network. It is obvious that overhead is generated in an in-vehicle system which has conventionally designed a network statically. In this research, we measure and consider the communication establishment delay in Service Discovery of SOME / IP.},
 title = {次世代車載システム向けサービス指向ミドルウェアSOME/IP-SDの性能評価},
 year = {2017}
}