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  1. 研究報告
  2. システム・アーキテクチャ(ARC)
  3. 2017
  4. 2017-ARC-225

車載マルチコアシステムの性能見積もり手法

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/177950
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/177950
b2531a4b-68fb-4d1e-b47e-b780840b9ab8
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-ARC17225011.pdf IPSJ-ARC17225011.pdf (375.8 kB)
Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2017-03-02
タイトル
タイトル 車載マルチコアシステムの性能見積もり手法
タイトル
言語 en
タイトル Performance Estimation Method for Multicore Automotive Systems
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 車載システム
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
名古屋大学大学院情報科学研究科
著者所属
名古屋大学大学院情報科学研究科
著者所属
名古屋大学大学院情報科学研究科
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science, Nagoya University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science, Nagoya University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science, Nagoya University
著者名 小川, 真彩高

× 小川, 真彩高

小川, 真彩高

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本田, 晋也

× 本田, 晋也

本田, 晋也

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高田, 広章

× 高田, 広章

高田, 広章

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著者名(英) Masataka, Ogawa

× Masataka, Ogawa

en Masataka, Ogawa

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Shinya, Honda

× Shinya, Honda

en Shinya, Honda

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Hiroaki, Takada

× Hiroaki, Takada

en Hiroaki, Takada

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年車載システムは高機能化してきており,エンジン制御に用いられるパワトレアプリにもマルチコア化が求められている.マルチコアシステムは処理のコア配置や共有データのメモリ配置によって性能が大きく変化するが,これらの配置パターンは膨大な数に及ぶため,実機での性能評価の前に性能見積もりを行い,処理が時間制約を満たす可能性が低いパターンを排除することが必要となる.本研究では車載向けのマルチコアアーキテクチャを対象とし,パワトレアプリを想定した評価ソフトの処理をいくつかの集合に分割し,その集合単位でコアに配置する組合せパターンに対して排他制御やメモリアクセス遅延の影響を考慮した性能見積もりを行う手法を提案する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, vehicle systems have become more functionality, and powertrain used for engine control applications are also required to multi-core. In the multi-core system, the performance depends on the core arrangement of processing and memory arrangement of shared data. However, since these arrangement patterns extend to enormous numbers, it is necessary to estimate the performance and exclude patterns with low possibility that processes satisfy the time constraint before before performance evaluation in a micro controller. In this study, as a target of multi-core architecture for automotive applications, we propose the performance estimation method that allocate processing of evaluation software assumed to be the powertrain application to several sets and then arrange these sets in the core and then estimate the performance considering the influence of exclusive control and memory access delay.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096105
書誌情報 研究報告システム・アーキテクチャ(ARC)

巻 2017-ARC-225, 号 11, p. 1-6, 発行日 2017-03-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8574
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-20 05:18:08.090716
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