@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00176796, author = {熊野, 圭馬 and 宮川, 怜 and 國枝, 孝之 and 山田, 哲 and 後藤田, 中 and 紀伊, 雅敦 and 八重樫, 理人 and Keima, Kumano and Rei, Miyagawa and Takayuki, Kunieda and Satoru, Yamada and Naka, Gotoda and Masanobu, Kii and Rihito, Yaegashi}, issue = {46}, month = {Jan}, note = {観光情報は,観光の動機づけとなり,行動の効率化を促す 「事前情報」,観光中に観光地において入手される 「現地情報」,観光後に自身の観光行動をまとめた 「事後情報」 に分類することができる.観光情報に関する取り組みの多くは,「事前情報」,「現地情報」 に関するものであるが,近年 「事後情報」 に関する取り組みが注目されている.著者らは,観光の振り返りを支援する観光日記生成 / 印刷システム 「 KaDiary / カダイアリー」 の開発し,香川県小豆島において運用を行った.カダイアリーは,観光者が観光中に撮影した写真から観光日記を生成することで,観光における 「事後情報」 の生成を支援している.本論文では,カダイアリーの開発と運用について述べる., Tourist information is classified into ”Pre-information” that motivates tourism and promotes efficiency of behaviors, ”Spot-information” that is obtained in tourist spots during tourism, ”Post-information” that summarizes tourists' behavior after tourism. Many of efforts that related to tourists information are concerned ”Pre-information” and ”Spot-information”, but in recently efforts of ”Post-information” have attracted attention. The authors developed the travel diary generating/printing system (KaDiary) which supports looking back on tourism, and operated in Shodo Island, Kagawa Prefecture. KaDiary supports generating ”Post-information” by generating travel diary from photos which are taken by tourists during tourism. This paper describes development and operation of KaDiary.}, title = {観光の振り返りを支援する観光日記生成/印刷システム「KaDiary/カダイアリー」の開発と運用}, year = {2017} }