| Item type |
SIG Technical Reports(1) |
| 公開日 |
2016-10-08 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
反転授業で行われる大学のプログラミング教育に対する上級生によるグループ指導の導入 |
| タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
An Introduction of Group-Teacning by Senior Bacheror Students to a Programming Course Provided as a Flipped-Classroom in Higher Education |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
研究論文セッション |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学理工学部 |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学理工学部/帝京大学ラーニングテクノロジ開発室 |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学理工学部 |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学理工学部 |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学理工学部 |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学理工学部/帝京大学ラーニングテクノロジ開発室 |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学理工学部/帝京大学ラーニングテクノロジ開発室 |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Science and Engineering, Teikyo University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Science and Engineering, Teikyo University / Learning Technology Laboratory, Teikyo University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Science and Engineering, Teikyo University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Science and Engineering, Teikyo University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Science and Engineering, Teikyo University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Science and Engineering, Teikyo University / Learning Technology Laboratory, Teikyo University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Science and Engineering, Teikyo University / Learning Technology Laboratory, Teikyo University |
| 著者名 |
盛, 拓生
渡辺, 博芳
水谷, 晃三
荒井, 正之
佐々木, 茂
古川, 文人
高井, 久美子
|
| 著者名(英) |
Takuo, Mori
Hiroyoshi, Watanabe
Kozo, Mizutani
Masayuki, Arai
Shigeru, Sasaki
Fumihito, Furukawa
Kumiko, Takai
|
| 論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
大学におけるプログラミング教育の最初の科目において,学生にプログラミングへの興味を持たせ,ゼロからプログラムを書ける力を身につけさせることを目標として授業設計を行った.授業では,Student Assistant (SA) と呼ばれる上級学部生が,複数人の履修学生からなるグループについて,個々の学生のワークシートをそれぞれチェックし,直接学生を指導する体制をとることとした.本研究では,当該科目の SA によるグループ指導体制の構築,実際に行った授業の内容及び結果について検討,評価する. |
| 論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We designed a course which is provided as the first course of programming-related education in University and we aim at letting students have an interest in programming and be able to write codes from scratch. In order to realize the above, we introduce Student Assistant (SA) to check worksheets written by students. Moreover, we have SAs to teach students directly. In this report, we show the configuration of the group-teaching by SAs, the contents and results of the course. We also evaluate the practice of this designed course. |
| 書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
| 書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2016-CE-136,
号 11,
p. 1-8,
発行日 2016-10-08
|
| ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
| Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
| 出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |