@article{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00159067, author = {中島, 秀之 and 小柴, 等 and 佐野, 渉二 and 落合, 純一 and 白石, 陽 and 平田, 圭二 and 野田, 五十樹 and 松原, 仁 and Hideyuki, Nakashima and Hitoshi, Koshiba and Shoji, Sano and Junichi, Ochiai and Yoh, Shiraishi and Keiji, Hirata and Itsuki, Noda and Hitoshi, Matsubara}, issue = {4}, journal = {情報処理学会論文誌}, month = {Apr}, note = {筆者らは,デマンド応答型公共交通の一種であるSmart Access Vehicle System(SAVS)の社会実装を目指して,これまでにシミュレーション実験による利便性評価を行う中でその効率性を確認してきた.本論文では,SAVSの実装,実証実験,およびシミュレーション評価実験について述べる.2回にわたる実証実験において,SAVSが実際に稼働することを確認した.フルデマンド型乗合車輛複数台のリアルタイム自動配車は筆者らの知る限り世界初であり,このシステムを全自動で稼働できたことは,Smart Access Vehicleサービスの社会実装を行ううえで有用な成果であると考えている., Our aim is to implement a new demand responsive public transportation, Smart Access Vehicle System (SAVS). We confirmed the efficiency of SAVS by simulation, and then we conducted field tests to confirm that the system is actually operational. As far as we know, we succeeded in the world-first fully automatic operation of multiple vehicles with real-time rerouting. We regard this as an important step toward real-world implementation of SAVS. We report the results of field tests and the system used there.}, pages = {1290--1302}, title = {Smart Access Vehicle System:フルデマンド型公共交通配車システムの実装と評価}, volume = {57}, year = {2016} }