ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 組込みシステム(EMB)
  3. 2016
  4. 2016-EMB-040

プログラム解析技術を用いたエンジン制御ソフトのマルチコア移行手法

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/158305
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/158305
d11a9030-8eb8-4a98-ac4e-cb880bc868f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-EMB16040011.pdf IPSJ-EMB16040011.pdf (1.4 MB)
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2016-03-17
タイトル
タイトル プログラム解析技術を用いたエンジン制御ソフトのマルチコア移行手法
タイトル
言語 en
タイトル Multicore Migration Method with Program Analysis for Engine Controls Software
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 組込みシステム開発
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
(株)日立製作所
著者所属
日立オートモティブシステムズ(株)
著者所属
日立オートモティブシステムズ(株)
著者所属
日立オートモティブシステムズ(株)
著者所属
(株)日立製作所
著者所属(英)
en
Hitachi, Ltd.
著者所属(英)
en
Hitachi Automotive Systems, Ltd.
著者所属(英)
en
Hitachi Automotive Systems, Ltd.
著者所属(英)
en
Hitachi Automotive Systems, Ltd.
著者所属(英)
en
Hitachi, Ltd.
著者名 福田, 毅

× 福田, 毅

福田, 毅

Search repository
入江, 徹

× 入江, 徹

入江, 徹

Search repository
鈴木, 尊文

× 鈴木, 尊文

鈴木, 尊文

Search repository
蛯名, 朋仁

× 蛯名, 朋仁

蛯名, 朋仁

Search repository
成沢, 文雄

× 成沢, 文雄

成沢, 文雄

Search repository
著者名(英) Takeshi, Fukuda

× Takeshi, Fukuda

en Takeshi, Fukuda

Search repository
Toru, Irie

× Toru, Irie

en Toru, Irie

Search repository
Takafumi, Suzuki

× Takafumi, Suzuki

en Takafumi, Suzuki

Search repository
Tomohito, Ebina

× Tomohito, Ebina

en Tomohito, Ebina

Search repository
Fumio, Narisawa

× Fumio, Narisawa

en Fumio, Narisawa

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 厳しい排出ガス規制や更なる燃費向上を達成するため,自動車のエンジン制御に求められる性能は増え続けている.これに対応するため,近年はエンジン制御コントローラにもマルチコアプロセッサの導入が検討され始めている.しかしながら,データ依存関係が複雑なエンジン制御ソフトをマルチコア環境向けに並列化する場合,コア間通信データが多いため,コア間での同期処理が頻発するといった課題がある.そこで本研究では,プログラム解析技術を用いた制御ソフト向けマルチコア移行手法を提案する.提案手法の特徴は,許容ディレイ時間と入力データセットの要求情報を基に,同期処理の不必要なコア間通信データを特定する点である.本手法を用いて既存のシングルコア用エンジン制御ソフト一式を (1) 周期タスクを演算処理するコアと (2) エンジン回転に依存したクランク角同期タスクを演算処理するコアへの並列化を実施した結果,約 600 個のコア間通信データのうち 9 割以上のデータが同期不要であることが特定できた.また,並列化したエンジン制御ソフトをマルチコアマイコンに実装し,HILS を用いて動作検証したところ,並列化後の制御ソフトが要求されるリアルタイム性能を満たしていることが確認できた.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The performance requirements of automotive engine control are increasing, for instance to comply the exhaust emission regulations and reduce gasoline consumption. These requirements for engine control system with high clock rates lead to multicore approaches to reach the desired features at reasonable cost. However, the necessary migration of software from single core to multicore systems raises several problems. In particular, the effective parallelization of engine control software for multicore environment is tough issue due to its complex program precedent constraints caused from highly connected dependency between global variables. In this paper, we propose a multicore migration method with program analysis for engine control software. The feature of our method is to categorize the inter-core data according to the requirement performance of data delay and data set. We applied our method to legacy engine control software in order to migrate to multicore which has two cores. The first core executes periodic tasks, and the second core executes event tasks which are triggered by an engine rotation. The result indicated that more than ninety percent data out of approximately six hundreds inter-core communication data is not needed with synchronization mechanism between cores. We evaluated the parallelized engine control software with HILS(Hardware in-the loop Simulator), the software satisfied requirements of real-time performance.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12149313
書誌情報 研究報告組込みシステム(EMB)

巻 2016-EMB-40, 号 11, p. 1-6, 発行日 2016-03-17
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-868X
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 13:01:43.469705
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3