Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2016-03-17 |
タイトル |
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タイトル |
プログラム解析技術を用いたエンジン制御ソフトのマルチコア移行手法 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Multicore Migration Method with Program Analysis for Engine Controls Software |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
組込みシステム開発 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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(株)日立製作所 |
著者所属 |
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日立オートモティブシステムズ(株) |
著者所属 |
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日立オートモティブシステムズ(株) |
著者所属 |
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日立オートモティブシステムズ(株) |
著者所属 |
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(株)日立製作所 |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Automotive Systems, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Automotive Systems, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Automotive Systems, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi, Ltd. |
著者名 |
福田, 毅
入江, 徹
鈴木, 尊文
蛯名, 朋仁
成沢, 文雄
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著者名(英) |
Takeshi, Fukuda
Toru, Irie
Takafumi, Suzuki
Tomohito, Ebina
Fumio, Narisawa
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
厳しい排出ガス規制や更なる燃費向上を達成するため,自動車のエンジン制御に求められる性能は増え続けている.これに対応するため,近年はエンジン制御コントローラにもマルチコアプロセッサの導入が検討され始めている.しかしながら,データ依存関係が複雑なエンジン制御ソフトをマルチコア環境向けに並列化する場合,コア間通信データが多いため,コア間での同期処理が頻発するといった課題がある.そこで本研究では,プログラム解析技術を用いた制御ソフト向けマルチコア移行手法を提案する.提案手法の特徴は,許容ディレイ時間と入力データセットの要求情報を基に,同期処理の不必要なコア間通信データを特定する点である.本手法を用いて既存のシングルコア用エンジン制御ソフト一式を (1) 周期タスクを演算処理するコアと (2) エンジン回転に依存したクランク角同期タスクを演算処理するコアへの並列化を実施した結果,約 600 個のコア間通信データのうち 9 割以上のデータが同期不要であることが特定できた.また,並列化したエンジン制御ソフトをマルチコアマイコンに実装し,HILS を用いて動作検証したところ,並列化後の制御ソフトが要求されるリアルタイム性能を満たしていることが確認できた. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The performance requirements of automotive engine control are increasing, for instance to comply the exhaust emission regulations and reduce gasoline consumption. These requirements for engine control system with high clock rates lead to multicore approaches to reach the desired features at reasonable cost. However, the necessary migration of software from single core to multicore systems raises several problems. In particular, the effective parallelization of engine control software for multicore environment is tough issue due to its complex program precedent constraints caused from highly connected dependency between global variables. In this paper, we propose a multicore migration method with program analysis for engine control software. The feature of our method is to categorize the inter-core data according to the requirement performance of data delay and data set. We applied our method to legacy engine control software in order to migrate to multicore which has two cores. The first core executes periodic tasks, and the second core executes event tasks which are triggered by an engine rotation. The result indicated that more than ninety percent data out of approximately six hundreds inter-core communication data is not needed with synchronization mechanism between cores. We evaluated the parallelized engine control software with HILS(Hardware in-the loop Simulator), the software satisfied requirements of real-time performance. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11451459 |
書誌情報 |
研究報告システムとLSIの設計技術(SLDM)
巻 2016-SLDM-175,
号 11,
p. 1-6,
発行日 2016-03-17
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8639 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |