Item type |
Magazine(1) |
公開日 |
2016-03-15 |
タイトル |
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タイトル |
ディープラーニングを用いたコンピュータ囲碁〜 Alpha Go の技術と展望〜 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Computer Go Exploiting Deep Learning -The Technology of Alpha Go and Future- |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
特別解説 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
article |
著者所属 |
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電気通信大学 |
著者所属 |
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電気通信大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Univ. of Electro-Communications |
著者所属(英) |
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en |
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Univ. of Electro-Communications |
著者名 |
伊藤, 毅志
村松, 正和
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著者名(英) |
ITO, Takeshi
MURAMATSU, Masakazu
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論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This article reports the deep learning based technology of computer Go recently developed by Google. Alpha Go, the computer Go program based on this technology, is the first one that beat a human professional Go player with no handicap, and is going to play matches against one of the top professional players on March. We survey the technology, and give some comments on the matches. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116625 |
書誌情報 |
情報処理
巻 57,
号 4,
p. 335-337,
発行日 2016-03-15
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |