ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2016
  4. 2016-CE-134

自学自習プロセスの提案と学習効果の分析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/157817
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/157817
2a62ecd7-7d5c-4b84-b5ac-2e28e02028e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE16134007.pdf IPSJ-CE16134007.pdf (710.6 kB)
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2016-02-27
タイトル
タイトル 自学自習プロセスの提案と学習効果の分析
タイトル
言語 en
タイトル Analysis of Learning Effects by the Self-study Education Process
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生セッション
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
福山大学
著者所属
福山大学
著者所属
福山大学
著者所属
福山大学
著者所属
福山大学
著者所属
株式会社信興テクノミスト
著者所属(英)
en
Fukuyama University
著者所属(英)
en
Fukuyama University
著者所属(英)
en
Fukuyama University
著者所属(英)
en
Fukuyama University
著者所属(英)
en
Fukuyama University
著者所属(英)
en
Shinko Technomist Co.
著者名 森川, 裕矢

× 森川, 裕矢

森川, 裕矢

Search repository
奥田, 宏平

× 奥田, 宏平

奥田, 宏平

Search repository
杉原, 慶哉

× 杉原, 慶哉

杉原, 慶哉

Search repository
中道, 上

× 中道, 上

中道, 上

Search repository
池岡, 宏

× 池岡, 宏

池岡, 宏

Search repository
花田, 勝仁

× 花田, 勝仁

花田, 勝仁

Search repository
著者名(英) Yuya, Morikawa

× Yuya, Morikawa

en Yuya, Morikawa

Search repository
Kohei, Okuda

× Kohei, Okuda

en Kohei, Okuda

Search repository
Keiya, Sugihara

× Keiya, Sugihara

en Keiya, Sugihara

Search repository
Noboru, Nakamichi

× Noboru, Nakamichi

en Noboru, Nakamichi

Search repository
Hiroshi, Ikeoka

× Hiroshi, Ikeoka

en Hiroshi, Ikeoka

Search repository
Katsuhito, Hanada

× Katsuhito, Hanada

en Katsuhito, Hanada

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,教育システム設計である ADDIE モデルの各プロセスを担当するアクターを整理し,新たに 「学習者」 を中心にした学習者による自学自習教育プロセスを提案する.提案プロセスに基づく自学自習支援システム環境を構築し,実際の授業の中で利用し,評価実験を行った.その結果,提案プロセスの 「氏名を公開して問題解説を入力する」,「解答した問題の解説を読む」 というプロセスによって学習者の 「学習意欲」 が,「問題を解答する」 というプロセスによって 「内容理解度」 が向上することが明らかとなった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We organized actors based on ADDIE model in instructional systems design. Also, we proposed learners centered self-study process. A self-study support system was developed and applied a class. In the result, learners' motivation was improved by "inputting comment with opened name" and "reading a comment of answered question". Also learners' understanding was improved by "answering question".
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2016-CE-134, 号 7, p. 1-6, 発行日 2016-02-27
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 13:13:05.925957
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3