Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2016-02-15 |
タイトル |
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タイトル |
車載Wi-Fiを利用した災害時情報共有手法のシミュレーション評価 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Simulation Evaluation on Information Sharing Using Vehicular Wi-Fi during Disaster |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[特集:ネットワークサービスと分散処理] Wi-Fi Direct,車車間情報共有,ブルームフィルタ,疫学シミュレーション |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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株式会社トヨタIT開発センター |
著者所属 |
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株式会社トヨタIT開発センター |
著者所属 |
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株式会社トヨタIT開発センター |
著者所属 |
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株式会社トヨタIT開発センター |
著者所属(英) |
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en |
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Toyota InfoTechnology Center, Co., Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Toyota InfoTechnology Center, Co., Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Toyota InfoTechnology Center, Co., Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Toyota InfoTechnology Center, Co., Ltd. |
著者名 |
大西, 亮吉
松本, 真紀子
渡部, 聡彦
吉岡, 顕
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著者名(英) |
Ryokichi, Onishi
Makiko, Matsumoto
Toshihiko, Watanabe
Akira, Yoshioka
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
大災害によって公衆通信網が損壊した状況において,被災者の発する情報をできるだけ多くの避難所へ届けることが重要である.自動車の情報機器(車載機)に標準搭載が見込まれるWi-Fi(車載Wi-Fi)の利用を想定し,その情報伝搬効率に関する評価手法を提案する.車載機は,自身の保有情報からBloom Filterを生成し,情報の共有相手となる近くの車載機へ事前に送信する.これにより,互いに相手の持たない情報を知ることができ,その情報を優先して送る効率的なモデルで情報伝搬の速度向上が期待できる.しかし,従来の自動車に関する無線通信のシミュレーションは,実用的な時間で都市規模の評価を行うことが困難であった.そこで,避難所における局所的な車両間の情報共有については,事前のシミュレーションで起こりうるパターンを計算して参照用のテーブルを作成することを考える.そして大局的な評価では,避難所で行われる情報の共有はテーブルを参照し,避難所間の車両の移動にともなう情報の伝搬は確率的に計算する時系列シミュレーション手法を新たに考案した.このシミュレーションによって,効率的なモデルは単純なモデルよりも倍以上の速さで情報が伝搬する様子が確認できた.また車両の記憶容量の制約により,伝搬範囲が制限される様子も確認できた.シミュレーション全体では非現実的な計算時間を要する場合でも,局所的な並列計算と大局的な時系列計算を組み合わせる手法により,実用的な計算時間で解を求められることを示した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The public communication infrastructure could be disrupted by the massive disaster. In order to deliver the information generated by the victims to more evacuation sites in such situation, we have devised an efficient information sharing method using vehicular Wi-Fi that is becoming the standard equipment. Vehicle communication module generates a Bloom Filter from its own information and transmit it to other modules in a communication vicinity. Thus, each module knows and preferentially transmits the information that others do not have. We expect it improves the propagation speed of the information. However, it is known to be difficult to carry out the city-wide simulation evaluation in a practical time using conventional simulation methods for vehicular communication. Therefore, we considered to build a reference table in advance by calculating all the patterns of information sharing that may occur among vehicles in the evacuation site. And for the entire evaluation, we newly devised a time-series simulation technique to stochastically calculate information propagation associated with the movement of vehicles among evacuation sites and refer to the table for information sharing carried out in every evacuation site. This simulation confirmed that the efficient model delivered the information in more than twice as fast than the simple model did. It also turned out that the restriction of the storage capacity of the vehicle limited the delivery range. Even if the entire simulation requiring unrealistic calculation time, it was shown that the hybrid method of combining local parallel computing and global time series calculation sought a solution in a practical calculation time. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 57,
号 2,
p. 459-470,
発行日 2016-02-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7764 |