@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00147319,
 author = {木谷, 光博 and 片岡, 幹雄 and 寺岡, 秀敏 and Mitsuhiro, Kitani and Mikio, Kataoka and Hidetoshi, Teraoka},
 issue = {21},
 month = {Jan},
 note = {自動運転を実現するために車載ネットワークの広帯域化が求められており,自動車への Ethernet の適用が検討されている.車載 Ethernet の導入に当たっては,Ethernet と既存の CAN ベースの車内ネットワークを接続するセントラルゲートウェイ (CGW) と呼ばれるゲートウェイ機能が重要になる.本研究では,CGW を導入した自動運転向け車載ネットワークアーキテクチャにおける課題を明確化する.次に,明確化した課題に基づいて,CAN と Ethernet 間を跨ったデータ通信経路制御方式,及びセンサデータの時間同期方式を提案する.最後に,これらの方式を組み込んだ CGW 試作機を開発し,方式の動作及び有効性を評価することで,自動運転システムへの適用を検証する., In recent years, the data traffic of in-vehicle network is increasing. In order to solve the problem, the introduction of automotive Ethernet has been studied. In the network architecture with Central Gateway(CGW) for interconnecting Ethernet and existing CAN based network, the challenges related to communication for automated driving are studied. Based on the studied challenges, the data communication path control method and the time synchronization method of a plurality of sensor data are proposed across between CAN and Ethernet network. CGW prototype which is implemented these methods are developed. These methods are evaluated the operation and effectiveness to verify the application of the automated driving system.},
 title = {自動運転向け車内ネットワークシステムにおけるデータ伝送方式の開発},
 year = {2016}
}