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  1. 研究報告
  2. 知能システム(ICS)
  3. 2015
  4. 2015-ICS-181

大規模ECサイトの商品レビュー傾向分析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/146597
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/146597
982258dc-1e57-4f1f-a111-374c06f4ed19
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-ICS15181007.pdf IPSJ-ICS15181007.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2015 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2015-12-15
タイトル
タイトル 大規模ECサイトの商品レビュー傾向分析
タイトル
言語 en
タイトル Analysis of customer reviews for items on a large-scale electric commerce site
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
九州大学大学院システム情報科学府
著者所属
九州大学情報基盤研究開発センター
著者所属
九州大学情報基盤研究開発センター
著者所属(英)
en
Faculty of Information Science and Electrical Engineering, Kyushu University
著者所属(英)
en
Research Institute for Information Technology, Kyushu University
著者所属(英)
en
Research Institute for Information Technology, Kyushu University
著者名 林, 驍

× 林, 驍

林, 驍

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伊東, 栄典

× 伊東, 栄典

伊東, 栄典

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廣川, 佐千男

× 廣川, 佐千男

廣川, 佐千男

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著者名(英) Xiao, Lin

× Xiao, Lin

en Xiao, Lin

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Eisuke, Ito

× Eisuke, Ito

en Eisuke, Ito

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Sachio, Hirokawa

× Sachio, Hirokawa

en Sachio, Hirokawa

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 消費者による商品レビューは,購入時判断に重要である.広告には売り手の意思が入るのに対し,レビューは購入した客の正直な感想であるため信用できる.ネット上の通信販売では情報提供として消費者による商品レビューを記載している.我々は,ネット上の EC サイトにおける商品レビューからの知識発見について研究している.やらせやステマ,誹謗などのノイズを除去し,かつ消費者に有用な情報が無いレビューを除去したいと考えている.本論文で,楽天市場で販売される商品についてのレビュー文を対象に,レビュー投稿行為の不自然さや,レビュー文の特徴分析を行った.また,購入していない商品に対するレビュー文を調べることで,楽天市場における特殊な商品レビューの傾向を理解した.これらの結果について報告する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Customer reviews are important for other customers. Although advertisement may include seller's will, customer reviews may - express honest impressions by customers who bought items. In case of online shopping site, customer reviews and reputation points are important to gain customer satisfaction. For these days, stealth marketing pretending customer review become serious problem on online shopping. Slander review is also problem. The authors want to discover knowledge from reviews of a large scale EC site. They want to remove noise reviews stealth marketing reviews and slander reviews, and also classify information less reviews. In this paper, they researched un-natural review posting like spam mail sending. They extract feature words in reviews which were posted by not-bought customers. They found some tendencies of reviews by not-bought customers.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11135936
書誌情報 研究報告知能システム(ICS)

巻 2015-ICS-181, 号 7, p. 1-6, 発行日 2015-12-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-885X
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-20 17:54:03.651773
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