Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2015-11-27 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ビデオ講義を対象とした学習者の非言語動作と理解度の関係 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Relationships between understandings and non-verbal behaviors by students for video lectures |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
甲南大学知能情報学部 |
著者所属 |
|
|
|
福山大学工学部 |
著者所属 |
|
|
|
近畿大学生物理工学部 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Intelligence and Informatics, Konan University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Engineering, Fukuyama University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
School of Biology-Oriented Science and Technology, Kinki University |
著者名 |
渡邊, 栄治
尾関, 孝史
小濱, 剛
|
著者名(英) |
Eiji, Watanabe
Takashi, Ozeki
Takeshi, Kohama
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本報告では,ビデオ講義を対象として,学習者の非言語動作と講義内容に対する理解度の関係について検討する.まず,講師および学習者による非言語動作を検出するための手法について述べる.つぎに,学習者の非言語動作に対するモデリング手法を提案する.さらに構築されたモデルに基づいて,事前テストおよび事後テストにより定義される学習者の理解度と学習者の非言語動作との関係について検討する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In this report, we discuss relationships between understandings and non-verbal behaviors by students for video lectures. First, we introduce a method for the detection of non-verbal behaviors by lecturer and students. Next, we a method for the modeling of non-verbal behaviors by students based on their non-verbal behaviors. Fur thermore, we discuss the relationship between understandings defined by the scores of before and after tests and non-verbal behaviors by students based on the above models. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2015-CE-132,
号 1,
p. 1-6,
発行日 2015-11-27
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |