@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00145998, author = {小川, 真彩高 and 本田, 晋也 and 高田, 広章 and Masataka, Ogawa and Shinya, Honda and Hiroaki, Takada}, issue = {9}, month = {Nov}, note = {エンジン等を制御するパワトレアプリは高機能化が著しく,マルチコアによる処理が必要になるが,車種ごとにハードウェアのアーキテクチャのバリエーションが異なるため,そのすべてに対応させるのは難しいと予想される.そこで本研究では,パワトレアプリをモデル化し,そのモデルからランタイムを自動生成することにより,アーキテクチャの変更を可能とするフレームワークを開発した.実際のパワトレアプリの一部に本フレームワークを適応し,同一のモデルから,2 プロセッサ及び 4 プロセッサ用のランタイムが生成できることを確認した., For corresponding significant high functionality on powertrain applications such as engine control applications, powertrain applications engineers consider to use multi-core architectures. However, because different car models have different hardware architectures, it is expected to be difficult to apply all car models. In this study, we developed the framework that enables changes in architectures by modeling powertrain applications and then making automatically runtimes from models. We confirmed to make runtimes for 2 processor architecture and 4 processor architecture by applying this framework to the same model that made from a part of actual powertrain application.}, title = {車載制御向けマルチコアプログラミングフレームワーク}, year = {2015} }