@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00145321,
 author = {伊藤, 夏樹 and 佐々木, 直人 and 竹田, 泰隆 and ラビンドラ, デシルバ and 岡田, 美智男 and Natsuki, Ito and Naoto, Sasaki and Yasutaka, Takeda and P.Ravindra, S. De Silva and Michio, Okada},
 book = {エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2015論文集},
 month = {Sep},
 note = {ようやく歩き始めた幼児のヨタヨタと歩く姿を思わず目で追いかけてしまう.少しでも倒れそうに なるなら,思わず手を差し伸べてしまう.こうしたヨタヨタ・フラフラした姿には,人を思わず揺り動か してしまうような〈ちから〉を備えているのではないだろうか. 本研究では,人のミラーニューロンを刺 激することで生じる,力動的なインタラクションの場の創出を「ペラット・コンピューティング」と呼び, これに基づく新たなメディアの可能性を探るためのプラットフォーム"Pelat"を構築した.本発表では,そ の基本的な概念と基本動作をデモンストレーションによって紹介する., The unconscious behavior will process automatically in our mind without correlating with memory, affect, and motivation. Since, this process will educe when people emergent the unstable behaviors in our space. In this study, we develop a pendulum type robot to explore how people dynamically adjusting their own interactive relationship and associated patterns while dynamically contemporising the unstable behaviors of the Pelat platform. The entire process, we would define as “Pelat Computing” which has a novel dynamic computing on the unconscious interactions. In this paper, we will discuss about the concept and behavioral interactions of the Pelat platform.},
 pages = {487--492},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {Pelat Computing:フラフラ・ヨタヨタが引き出す〈ちから〉について},
 volume = {2015},
 year = {2015}
}