@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00145267,
 author = {黒田, 元気 and 伊藤, 彰教 and 渡邉, 賢悟 and 伊藤, 謙一郎 and Genki, Kuroda and Akinori, Ito and Kengo, Watanabe and Kenichiro, Ito},
 book = {エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2015論文集},
 month = {Sep},
 note = {本研究者らは第 35 回 EC 研において,iOS 上で動作する「iSCKit」を発表し,特定のスケールに沿ったフレーズの動的生成に関する技術報告を行った.より音楽的な結果を得るため,非和声音を含むフレーズの動的生成と制御に関し,モードスケールと和声進行を考慮したアルゴリズムを検討の上,先行研究のシステムを拡充した.生成される音楽は,長調,短調に限らず,多様なモードや和音に対応可能となった.このシステムのゲーム内での活用について報告する., The researchers presented a paper on “iSCKit” for iOS in 35th SIG-EC and we reported on the real-time creation of musical phrases following a scale. To get musical progress, we devised algorithm including theory of mode scale and harmony to create and control musical phrases including non-chord tones. Moreover, we expanded our system “iSCKit” by a musical algorithm. The system can produce phrases based on various modes and chords as well as major and minor keys. We present an application of our system to digital games.},
 pages = {216--219},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {非和声音を含むフレーズの動的生成とタッチインタラクションシステムへの応用},
 volume = {2015},
 year = {2015}
}