Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2015-08-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
グループ学習における貢献度推定手法の提案 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A Proposal on a Method for Contribution Estimation in Collaborative Learning |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学 |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学 |
著者所属 |
|
|
|
(株) KDDI 研究所 |
著者所属 |
|
|
|
(株) KDDI 研究所 |
著者所属 |
|
|
|
(株) KDDI 研究所 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Iwate Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Iwate Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
KDDI R&D Laboratories, Inc. |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
KDDI R&D Laboratories, Inc. |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
KDDI R&D Laboratories, Inc. |
著者名 |
大信田, 侑里
高木, 正則
河合, 直樹
鈴木, 雅実
木村, 寛明
|
著者名(英) |
Yuri, Ooshida
Masanori, Takagi
Naoki, Kawai
Masami, Suzuki
Hiroaki, Kimura
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
著者の一人が実施している授業では,e ラーニング教材を用いた反転授業を実施している.授業前に e ラーニング教 材を活用して予習し,授業時間には発展的な内容をグループ学習で学ぶ.しかし,教員は多数のグループの議論の内 容や,教え合いの程度などを詳細に把握することはできない.そこで,我々はグループ学習を行っている学生の教え 合いへの貢献度の可視化を目的とし,グループ学習時の音声データを活用した貢献度推定手法を提案する.本稿では, 本手法の概要と簡易実験の結果について述べる. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
One of our authors teaches in flipped classroom that is a new pedagogical method. Students learn through e-learning materials at their own pace before the class, and they learn through collaborative learning in the class. However, the teacher cannot grasp situation in detail such as the contents of argument and the degree of teaching each other of many groups. In order to visualize the contribution of each student in collaborative learning, we propose an estimation method of the contribution by using audio data recorded during group discussion. In this paper, we report a result of trial experiment of the method. |
書誌情報 |
情報教育シンポジウム2015論文集
巻 2015,
p. 95-98,
発行日 2015-08-10
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |