ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. 情報教育シンポジウム
  4. 2015

グループ学習における貢献度推定手法の提案

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/144719
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/144719
8b8f2eb5-6df9-4ac2-baeb-ce13afe3588f
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SSS2015015.pdf IPSJ-SSS2015015.pdf (532.0 kB)
Copyright (c) 2015 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2015-08-10
タイトル
タイトル グループ学習における貢献度推定手法の提案
タイトル
言語 en
タイトル A Proposal on a Method for Contribution Estimation in Collaborative Learning
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
岩手県立大学
著者所属
岩手県立大学
著者所属
(株) KDDI 研究所
著者所属
(株) KDDI 研究所
著者所属
(株) KDDI 研究所
著者所属(英)
en
Iwate Prefectural University
著者所属(英)
en
Iwate Prefectural University
著者所属(英)
en
KDDI R&D Laboratories, Inc.
著者所属(英)
en
KDDI R&D Laboratories, Inc.
著者所属(英)
en
KDDI R&D Laboratories, Inc.
著者名 大信田, 侑里

× 大信田, 侑里

大信田, 侑里

Search repository
高木, 正則

× 高木, 正則

高木, 正則

Search repository
河合, 直樹

× 河合, 直樹

河合, 直樹

Search repository
鈴木, 雅実

× 鈴木, 雅実

鈴木, 雅実

Search repository
木村, 寛明

× 木村, 寛明

木村, 寛明

Search repository
著者名(英) Yuri, Ooshida

× Yuri, Ooshida

en Yuri, Ooshida

Search repository
Masanori, Takagi

× Masanori, Takagi

en Masanori, Takagi

Search repository
Naoki, Kawai

× Naoki, Kawai

en Naoki, Kawai

Search repository
Masami, Suzuki

× Masami, Suzuki

en Masami, Suzuki

Search repository
Hiroaki, Kimura

× Hiroaki, Kimura

en Hiroaki, Kimura

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 著者の一人が実施している授業では,e ラーニング教材を用いた反転授業を実施している.授業前に e ラーニング教 材を活用して予習し,授業時間には発展的な内容をグループ学習で学ぶ.しかし,教員は多数のグループの議論の内 容や,教え合いの程度などを詳細に把握することはできない.そこで,我々はグループ学習を行っている学生の教え 合いへの貢献度の可視化を目的とし,グループ学習時の音声データを活用した貢献度推定手法を提案する.本稿では, 本手法の概要と簡易実験の結果について述べる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 One of our authors teaches in flipped classroom that is a new pedagogical method. Students learn through e-learning materials at their own pace before the class, and they learn through collaborative learning in the class. However, the teacher cannot grasp situation in detail such as the contents of argument and the degree of teaching each other of many groups. In order to visualize the contribution of each student in collaborative learning, we propose an estimation method of the contribution by using audio data recorded during group discussion. In this paper, we report a result of trial experiment of the method.
書誌情報 情報教育シンポジウム2015論文集

巻 2015, p. 95-98, 発行日 2015-08-10
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 18:42:24.550537
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3