Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2015-04-15 |
タイトル |
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タイトル |
アナログ画材を用いたアニメーションの作成を支援するシステム |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Offline Painted Media for Digital Animation Authoring |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[一般論文(推薦論文)] ワークフロー,アニメーション制作,アナログ画材,創作支援 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者名 |
中嶋, 誠
坂本, 大介
五十嵐, 健夫
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著者名(英) |
Makoto, Nakajima
Daisuke, Sakamoto
Takeo, Igarashi
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本論文では,アナログ画材によりオフライン彩色された画像素材を,デジタルなFlashスタイルアニメーション制作に取り入れる統合的なワークフローを提案する.デジタルなオーサリング手法には,下描き段階での編集のしやすさ等の利点があり,アナログ画材による彩色は,有機的な質感を演出するのに有効である.しかし両者の連携には手間がかかるため,効率的な連携ワークフローを提案する.まずユーザは,デジタルソフトウェアでキャラクタのスケッチと,動きの設計を行う.次にシステムが,ユーザの描いたレイヤ画像をまとめて紙に印刷し,ユーザは任意のアナログ画材を用いて彩色する.最後に,彩色済み用紙をスキャンし,システムが自動でアニメーションに再構成する.提案ワークフローの実装例を示し,ユーザの作例と得られたコメントを通して,提案システムの利点と将来課題について考察する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
We present an animation creation workflow for integrating offline physical, painted media into the digital authoring of Flash-style animations. Digital authoring methods are full of useful nonlinear editing features. Physically painted media can provide organic atmosphere to animation. To incorporate both in a labor-saving manner, we present a workflow that integrates the offline painting and digital animation creation processes. First, a user makes a rough sketch of the visual elements and defines their movements using our digital authoring software with a sketch interface. Then these images are exported to printed pages, and users can paint using offline physical media. Finally, the work is scanned and imported back into the digital content, forming a composite animation that combines digital and physical media. We present an implementation of this system to demonstrate its workflow. We also discuss the advantages of using physical media in digital animations through design evaluations. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 56,
号 4,
p. 1317-1327,
発行日 2015-04-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7764 |