Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2015-03-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
リアリティのある環境の中に埋め込んだ大学生のメールリテラシ教育の実験―研究室の事例第2報(2014年度実験)― |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Experiment of the email literacy education of the university student under realistic environment -follow-up report- |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学ソフトウェア情報学部 |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学ソフトウェア情報学部 |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学ソフトウェア情報学部 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Software and Information Science, Iwate Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Software and Information Science, Iwate Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Software and Information Science, Iwate Prefectural University |
著者名 |
佐藤, 究
小笠原, 直人
布川, 博士
|
著者名(英) |
Kiwamu, Sato
Naohito, Ogasawara
Hiroshi, Nunokawa
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
すでにメール利用になれてしまっている学生に対して,社会人への移行の過渡期における教育として,大学においてどのようなメールリテラシ教育を行うかが現実的な課題となっている.我々は,これまで友人や近親者とのやりとり多かった彼ら彼女らが,新たな他人として教員とメールをやり取りする状況をリアリティのある環境と設定して,その環境の中にメールリテラシ教育を埋め込んでゆく方法を提案し,昨年度から実験を行っている.本稿では,本年度の実験結果および昨年度との相違について報告する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The university students have become skilled in email. As an education in transition period to become a member of society, the education method of the email literacy to a student at university is a realistic problem. He or she usually exchanges email with a friend. So, we set the situation that students exchange emails with a teacher as environment with the reality and embedded email literacy education in it. In this paper, we report the education method and the experimental results. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2015-CE-129,
号 20,
p. 1-6,
発行日 2015-03-14
|
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |