ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2015
  4. 2015-CE-129

研究室ゼミにおける質疑トランスクリプトを活用した質疑促進システムの開発

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/141350
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/141350
76635e97-2ab1-4a16-aa19-85bdc91fb8ae
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE15129007.pdf IPSJ-CE15129007.pdf (1.5 MB)
Copyright (c) 2015 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2015-03-14
タイトル
タイトル 研究室ゼミにおける質疑トランスクリプトを活用した質疑促進システムの開発
タイトル
言語 en
タイトル A System to promote Undergraduate Students Questioning using Q&A transcript in Laboratory Seminar
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
岩手県立大学大学院ソフトウェア情報学研究科
著者所属
岩手県立大学大学院ソフトウェア情報学研究科
著者所属
岩手県立大学大学院ソフトウェア情報学研究科
著者所属
岩手県立大学大学院ソフトウェア情報学研究科
著者所属(英)
en
Graduate School of Software and Information Science Iwate Prefectural University
著者所属(英)
en
University of Software and Information Science Iwate Prefectural University
著者所属(英)
en
University of Software and Information Science Iwate Prefectural University
著者所属(英)
en
University of Software and Information Science Iwate Prefectural University
著者名 千葉, 慎也

× 千葉, 慎也

千葉, 慎也

Search repository
南野, 謙一

× 南野, 謙一

南野, 謙一

Search repository
後藤, 裕介

× 後藤, 裕介

後藤, 裕介

Search repository
渡邊, 慶和

× 渡邊, 慶和

渡邊, 慶和

Search repository
著者名(英) Shinya, Chiba

× Shinya, Chiba

en Shinya, Chiba

Search repository
Kenichi, Minamino

× Kenichi, Minamino

en Kenichi, Minamino

Search repository
Yusuke, Goto

× Yusuke, Goto

en Yusuke, Goto

Search repository
Yoshikazu, Watanabe

× Yoshikazu, Watanabe

en Yoshikazu, Watanabe

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,学生の全入時代到来により,学力・学習意欲が異なる多様な学生が大学に入学しており,卒業研究,研究室ゼミなどの授業において消極的な学生が増えてきている.我々の研究室においても,研究室ゼミで質疑に消極的な学生が見られる.質疑を行わないことで,ゼミナールの単位取得要件である,ディスカッション能力の習得に支障が出ることが懸念される.本稿では,本研究室で実施している 3,4 年生,大学院生を対象としたゼミにおいて 3 年生を対象に,質疑の回数や内容の分類を行うことで問題点を分析し,質疑トランスクリプトを活用した質疑促進システムを提案する.そして,研究室ゼミでの評価実験について報告する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, because of the Era of Easier Admissions, undergraduate students have different levels of academic motivation and ability. Some students do not actively participate in the laboratory seminar. They don't question in discussion. In this study, we propose a promote Student Questioning using Q&A transcript on the seminar and we develop a system to support it. In this paper, we describe an experiment that was conducted to test the system.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2015-CE-129, 号 7, p. 1-7, 発行日 2015-03-14
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 19:25:15.237166
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3