Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2015-03-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
研究室ゼミにおける質疑トランスクリプトを活用した質疑促進システムの開発 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A System to promote Undergraduate Students Questioning using Q&A transcript in Laboratory Seminar |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学大学院ソフトウェア情報学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学大学院ソフトウェア情報学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学大学院ソフトウェア情報学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
岩手県立大学大学院ソフトウェア情報学研究科 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Software and Information Science Iwate Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Software and Information Science Iwate Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Software and Information Science Iwate Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Software and Information Science Iwate Prefectural University |
著者名 |
千葉, 慎也
南野, 謙一
後藤, 裕介
渡邊, 慶和
|
著者名(英) |
Shinya, Chiba
Kenichi, Minamino
Yusuke, Goto
Yoshikazu, Watanabe
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
近年,学生の全入時代到来により,学力・学習意欲が異なる多様な学生が大学に入学しており,卒業研究,研究室ゼミなどの授業において消極的な学生が増えてきている.我々の研究室においても,研究室ゼミで質疑に消極的な学生が見られる.質疑を行わないことで,ゼミナールの単位取得要件である,ディスカッション能力の習得に支障が出ることが懸念される.本稿では,本研究室で実施している 3,4 年生,大学院生を対象としたゼミにおいて 3 年生を対象に,質疑の回数や内容の分類を行うことで問題点を分析し,質疑トランスクリプトを活用した質疑促進システムを提案する.そして,研究室ゼミでの評価実験について報告する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Recently, because of the Era of Easier Admissions, undergraduate students have different levels of academic motivation and ability. Some students do not actively participate in the laboratory seminar. They don't question in discussion. In this study, we propose a promote Student Questioning using Q&A transcript on the seminar and we develop a system to support it. In this paper, we describe an experiment that was conducted to test the system. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2015-CE-129,
号 7,
p. 1-7,
発行日 2015-03-14
|
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |