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アイテム
楕円体モデルを用いたリアルタイム人物追跡
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/12503
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/12503252ed55b-a857-42c3-923b-1b2a7591e77c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1999 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
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公開日 | 1999-11-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 楕円体モデルを用いたリアルタイム人物追跡 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Realtime Human Tracking Using Ellipsoid Model | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 論文 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | メディア情報処理 | |||||||
著者所属 | ||||||||
広島市立大学情報科学部情報機械システム工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院基礎工学研究科システム人間系専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院基礎工学研究科システム人間系専攻 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Machines and Interfaces, Faculty of Information Sciences, Hiroshima City University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Systems and Human Science, Graduate School of Engineering Science, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Systems and Human Science, Graduate School of Engineering Science, Osaka University | ||||||||
著者名 |
加藤, 博一
× 加藤, 博一
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著者名(英) |
Hirokazu, Kato
× Hirokazu, Kato
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では,屋内既知環境におけるリアルタイムの人物追跡の手法を提案する.カメラパラメータと環境情報を用いて人物の見え方をシミュレーションし,入力画像とマッチングを行い,類似度から人物の移動位置を求める.人物を1つの楕円体で表現することにより,計算コストを低減させ,汎用パーソナルコンピュータでのリアルタイム処理を可能とした.また,他のシステムとの統合を容易にするために,3次元実環境中に固定された世界座標系で人物位置の計測・管理を行っている.静止人物に対する精度評価実験では,頭部と足下がともに隠れることがない限り,誤差の平均値で約0.2m以下という結果が得られた.2人の人物の追跡実験においては,人物同士の見かけ上の重なりが発生する場合でも,良好な結果が得られた.しかし,影や写り込みの影響で追跡に失敗する場合もあった.今後は複数システムの統合問題に関して検討する予定である. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper describes a real-time human tracking method using ellipsoid model.Several images that simulate real image are generated by using a camera parameter and enviromental information.These images are compared with an input image and human positions are determined by those similarities.A human is simply represented by a ellipsoid to achieve a real-time operation on a standard personal computer.To integrate some tracking systems using this method can be achieved easily because human positions are measured and managed on a world coordinates.In accuracy evaluations for a standing human,the average errors were within about 0.2 meter except the case that both head and foot were occluded.In the tracking experiment for 2 humans,the algorithm was able to work successfully.However,tracking sometimes failed because of shadows or reflections.We will consider the integration of several systems. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 40, 号 11, p. 4087-4096, 発行日 1999-11-15 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |