WEKO3
アイテム
プローブカーを利用した交通情報予測方式の検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/11392
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/11392d975f692-d836-4e6a-8433-9a72ff1c3e40
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2002 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2002-12-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | プローブカーを利用した交通情報予測方式の検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Traffic Condition Prediction by Use of Floating Cars | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 特集:次世代移動通信ネットワークとその応用 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | 交通シミュレーションとナビゲーション | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所システム事業部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所システム事業部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所システム事業部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所システム事業部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Systems Engineering Division, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Systems Engineering Division, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Systems Engineering Division, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Systems Engineering Division, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者名 |
伏木, 匠
× 伏木, 匠
|
|||||||
著者名(英) |
Takumi, Fushiki
× Takumi, Fushiki
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | プローブカーシステムは車両自身を移動するセンサとして利用するシステムで,特に交通情報を収集する手段として注目を集めている.プローブカーシステムの課題は,プローブカーの普及率が低い状況下ではプローブカー非存在区間が発生し,十分なリアルタイム交通情報を収集できないことにある.本研究では,プローブカーを用いてリアルタイム交通情報を取得するために必要なプローブカーの普及率とエリアカバー率との関係を明らかにし,リアルタイム交通情報が取得できないプローブカー非存在区間での交通情報予測方式を検討した.さらに実車走行実験を行い交通情報予測方式の精度評価を行った. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Floating cars are very effective in traffic information gathering. In the situation of low existence probability of floating cars, however, road sections without floating cars may occur and may prevent sufficient real-time traffic information gathering. In this paper, we proved the relation between the existence probability and area coverage of floating cars for real-time traffic information gathering, and examined a method of traffic condition prediction in a section without floating cars while traffic information gathering. Moreover, we made a field experiment and evaluated the accuracy of the method of traffic condition prediction. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 43, 号 12, p. 3801-3808, 発行日 2002-12-15 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |