Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2015-02-26 |
タイトル |
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タイトル |
自然言語での多人数・多言語ゲーミングシミュレーションの難易度動的変化による発話数増加とその考察 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
An Analysis of In-game Chatting Increased by Dynamic Change of Difficulty in Multi-party and Multilingual Gaming Simulation |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ゲームとコミュニケーション |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
著者名 |
野瀬, 泰史
菱山, 玲子
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著者名(英) |
Taishi, Nose
Reiko, Hishiyama
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本研究は,多人数・多言語ゲーミングシミュレーションにおけるより多くの分析データの獲得を目的とする.具体的には,ゲームの難易度をプレイヤのレベルに合わせることで,プレイヤが楽しさを感じること,ある作業について変化が起こることや,楽しさを感じることで,作業についての継続意欲が増加することに着目し,多人数・多言語ゲーミングシミュレーションの難易度をプレイヤのレベルに動的に変化させることを提案した.その結果,多人数・多言語ゲーミングシミュレーションにおいて,発話数を増加させることに成功し,多量の分析データを獲得,分析することが可能であることが検証できた. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this study, we tried that we could obtain more data for analysis in multi-party and multilingual gaming simulation. In particular, we proposed that we change a difficulty of the gaming simulation in time with players' level of the gaming simulation because a difficulty of a game which adjust players' level of the game amuse them, and because adding change or amusement in a work motivates people to do the work. As a result, we succeeded to increase amount of talk in the gaming simulation, and we verified to be able to obtain much data and analyze them. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11362144 |
書誌情報 |
研究報告ゲーム情報学(GI)
巻 2015-GI-33,
号 17,
p. 1-6,
発行日 2015-02-26
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Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |