ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. ゲーム情報学(GI)
  3. 2015
  4. 2015-GI-33

自然言語での多人数・多言語ゲーミングシミュレーションの難易度動的変化による発話数増加とその考察

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/113670
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/113670
1143ff65-e651-47f8-a57c-b27b9daa953c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GI15033017.pdf IPSJ-GI15033017.pdf (1.0 MB)
Copyright (c) 2015 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2015-02-26
タイトル
タイトル 自然言語での多人数・多言語ゲーミングシミュレーションの難易度動的変化による発話数増加とその考察
タイトル
言語 en
タイトル An Analysis of In-game Chatting Increased by Dynamic Change of Difficulty in Multi-party and Multilingual Gaming Simulation
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゲームとコミュニケーション
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
早稲田大学
著者所属
早稲田大学
著者所属(英)
en
Waseda University
著者所属(英)
en
Waseda University
著者名 野瀬, 泰史

× 野瀬, 泰史

野瀬, 泰史

Search repository
菱山, 玲子

× 菱山, 玲子

菱山, 玲子

Search repository
著者名(英) Taishi, Nose

× Taishi, Nose

en Taishi, Nose

Search repository
Reiko, Hishiyama

× Reiko, Hishiyama

en Reiko, Hishiyama

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,多人数・多言語ゲーミングシミュレーションにおけるより多くの分析データの獲得を目的とする.具体的には,ゲームの難易度をプレイヤのレベルに合わせることで,プレイヤが楽しさを感じること,ある作業について変化が起こることや,楽しさを感じることで,作業についての継続意欲が増加することに着目し,多人数・多言語ゲーミングシミュレーションの難易度をプレイヤのレベルに動的に変化させることを提案した.その結果,多人数・多言語ゲーミングシミュレーションにおいて,発話数を増加させることに成功し,多量の分析データを獲得,分析することが可能であることが検証できた.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we tried that we could obtain more data for analysis in multi-party and multilingual gaming simulation. In particular, we proposed that we change a difficulty of the gaming simulation in time with players' level of the gaming simulation because a difficulty of a game which adjust players' level of the game amuse them, and because adding change or amusement in a work motivates people to do the work. As a result, we succeeded to increase amount of talk in the gaming simulation, and we verified to be able to obtain much data and analyze them.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11362144
書誌情報 研究報告ゲーム情報学(GI)

巻 2015-GI-33, 号 17, p. 1-6, 発行日 2015-02-26
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 19:32:47.759728
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3