@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00113415, author = {佐原, 壮海 and 樫原, 茂 and 太田, 能 and 高井, 峰生 and 金田, 茂 and 山口, 英 and Takemi, Sahara and Shigeru, Kashihara and Chikara, Ohta and MineoTakai and Shigeru, Kaneda and Suguru, Yamaguchi}, issue = {51}, month = {Feb}, note = {既存のレートアダプテーション機能 (RA) は主に室内などの移動性の低い環境を対象としているため,路車間通信のような移動環境においては,チャネル品質の変動に適応した伝送レート選択を行うことは困難である.本論文では,まず,移動環境における既存 RA の通信性能をシミュレーションにより評価し,問題点を明らかにする.そして,移動時のチャネル品質の変動に適応するための RA として,データセットを利用した RA(Rate Adaptation with Dataset: RAD) を提案する.シミュレーション評価により,既存 RA と比較して,RAD の FTP/CBR 通信の通信量がともに向上することを示した., Existing rate adaptation mechanisms (RAs) are basically targeted for selecting the best transmission rate at indoor environments. As a result, RA in mobile environments, such as in Vehicular to Infrastructure communication, is more challenging due to frequently changing of channel quality. In this paper, we evaluate existing RAs in mobile environments using a simulator, and disclose the RAs' problems. We also present Rate Adaptation with Dataset (RAD) for selecting the appropriate data rate in mobile environments. Finally, we show that RAD outperforms other existing RAs in FTP/CBR communication.}, title = {路車間通信を対象としたレートアダプテーション機能の提案と評価}, year = {2015} }