ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 数理モデル化と問題解決(MPS)
  3. 2015
  4. 2015-MPS-102

スマートフォンで記録した車両軌跡ログからのインシデント地点発見法

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/113291
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/113291
5058e72e-f6b7-48cd-b9c1-3a89157b5bf3
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-MPS15102018.pdf IPSJ-MPS15102018.pdf (4.3 MB)
Copyright (c) 2015 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2015-02-24
タイトル
タイトル スマートフォンで記録した車両軌跡ログからのインシデント地点発見法
タイトル
言語 en
タイトル A simple braking model for incident detection using smartphone
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
防衛大学校
著者所属
防衛大学校
著者所属
防衛大学校
著者所属
福岡工業大学
著者所属
防衛大学校
著者名 ダン, ダン,ヴェット,チョウ

× ダン, ダン,ヴェット,チョウ

ダン, ダン,ヴェット,チョウ

Search repository
久保, 正男

× 久保, 正男

久保, 正男

Search repository
佐藤, 浩

× 佐藤, 浩

佐藤, 浩

Search repository
山口, 明宏

× 山口, 明宏

山口, 明宏

Search repository
生天目, 章

× 生天目, 章

生天目, 章

Search repository
著者名(英) Dang, VietChau

× Dang, VietChau

en Dang, VietChau

Search repository
Masao, Kubo

× Masao, Kubo

en Masao, Kubo

Search repository
Hiroshi, Sato

× Hiroshi, Sato

en Hiroshi, Sato

Search repository
Akihiro, Yamaguchi

× Akihiro, Yamaguchi

en Akihiro, Yamaguchi

Search repository
Akira, Namatame

× Akira, Namatame

en Akira, Namatame

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 社会の意見をインターネット上で集約して,正確で開かれた安全マップをつくろうという取り組みがある.たとえば車両に取付けたセンサによって急なブレーキ操作を検出し,その位置をシェアするものがある.これによって危険な場所を誰もが簡単かつ即座に知る事ができる.本論ではこの取り組みをより発展させる為に次の二つの課題の解決に取り組んだ.一つはこの取り組みへの参加者を増やすことである.二つ目の課題は個人差によって生ずる急ブレーキ地点のばらつきである.これは従来方法が急ブレーキ操作を引き起こした原因を十分に究明していないことに起因すると考えた.そこで,本論ではスムーズな運転を妨げるものをインシデントと呼び,このインシデントの発生場所をスマートフォンで記録した GPS 軌跡のみから推定する方法を提案する.世の中に十分に普及しているスマートフォンを用いることにより,誰でもこの取り組みに参加できる.またここではインシデント発見に適した運転者モデル提案し,従来法に比べ簡単にインシデントまでの距離を求めることができる.これによって,減速行動を引き起こす原因となる地点を発見することできる.実車を用いた検証によって提案手法が適切にインシデントを発見できることを示す.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, there have been strong demand and interest for developing methods to analyze driving data for extracting traffic safety information. In automobile research field, several methods for detecting sudden braking have been proposed; however, these methods cannot answer the question what is the causes of such sudden braking events. In this paper, we propose a simple braking model which can estimate incidents locations caused sudden braking for both cases of vehicle stop and non-stop. We take a real world experiment in order to validate the incidents map result. The result shows that based on the proposed method, incidents map is accurately achieved.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10505667
書誌情報 研究報告数理モデル化と問題解決(MPS)

巻 2015-MPS-102, 号 18, p. 1-5, 発行日 2015-02-24
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 19:42:32.010350
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3