@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00113027, author = {吉川, 亮子 and 櫻井, 良樹 and 湯浦, 克彦 and Akiko, Yoshikawa and Yoshiki, Sakurai and Katsuhiko, Yuura}, issue = {4}, month = {Feb}, note = {情報システムの要求定義を行うグループ演習授業における,コンピテンシ向上の評価を行う.評価にあたっては,グループ内における個人の役割 (リーダー,実務エキスパート,調整役など) に注目した.コンピテンシについては PISA の CPS フレームを参照した.演習の成果物や学生の振り返りレポートを元に,コンピテンシ向上の分析と考察を述べる., In group exercise classes to perform the request definition of information systems, to perform the evaluation of competency improvement. When evaluation was focused on the role of the individual within the group (leader, practice expert, coordinator, etc. ). The authors was referring to the CPS frame of PISA for competency. Based on artifacts and students of retrospective reports of exercises. The discussion and analysis of competency improvement are described.}, title = {グループ演習における個人の役割とコンピテンシ向上の関係について}, year = {2015} }