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  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.56
  3. No.1

車両走行時の振動発生モデルに基づく移動手段識別方式

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/112721
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/112721
82002834-4422-48af-bc43-cc9cbe7b9e46
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL5601004.pdf IPSJ-JNL5601004.pdf (1.8 MB)
Copyright (c) 2015 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2015-01-15
タイトル
タイトル 車両走行時の振動発生モデルに基づく移動手段識別方式
タイトル
言語 en
タイトル Modality Classification Method Based on the Model of Vibration Generation while Vehicles are Running
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:洗練された社会を作り上げるモバイル通信と高度交通システム] Intelligent Transport Systems(ITS),プローブ交通情報,スマートフォン,移動手段識別,機械学習
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
株式会社日立製作所中央研究所
著者所属
株式会社日立製作所中央研究所
著者所属
株式会社日立製作所中央研究所
著者所属
株式会社日立製作所中央研究所
著者所属(英)
en
Hitachi Ltd., Central Research Laboratory
著者所属(英)
en
Hitachi Ltd., Central Research Laboratory
著者所属(英)
en
Hitachi Ltd., Central Research Laboratory
著者所属(英)
en
Hitachi Ltd., Central Research Laboratory
著者名 大橋, 洋輝

× 大橋, 洋輝

大橋, 洋輝

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秋山, 高行

× 秋山, 高行

秋山, 高行

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山本, 正明

× 山本, 正明

山本, 正明

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佐藤, 暁子

× 佐藤, 暁子

佐藤, 暁子

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著者名(英) Hiroki, Ohashi

× Hiroki, Ohashi

en Hiroki, Ohashi

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Takayuki, Akiyama

× Takayuki, Akiyama

en Takayuki, Akiyama

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Masaaki, Yamamoto

× Masaaki, Yamamoto

en Masaaki, Yamamoto

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Akiko, Sato

× Akiko, Sato

en Akiko, Sato

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文では,スマートフォン(スマホ)に標準的に搭載されているGPS受信機と加速度センサから得られるデータを用いて,スマホ保持者の移動手段を識別する手法を提案する.特に,特徴が類似しており,従来手法では識別が困難であった車とバイクを高精度に識別する手法を提案する.車両走行時に振動が発生するメカニズムをモデル化し,それに応じた特徴量を適切に選択することで,この識別を実現する.評価実験を行ったところ,80%以上の精度で車とバイクの識別が可能であることを確認した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper proposes a method for classifying modes of transportation using GPS data and acceleration data, which are easily obtained with smartphones since they are usually equipped with GPS receivers and accelerometers. We especially focus on distinction between cars and motorbikes. The distinction has been a difficult problem owing to their similarity. We achieve this distinction by choosing appropriate features based on a model of vibration generation while vehicles are running. We conducted an experiment to evaluate the classification accuracy and obtained the accuracy of over 80%.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 56, 号 1, p. 23-34, 発行日 2015-01-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
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Ver.1 2025-01-21 06:51:58.310578
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