@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00112676,
 author = {長谷川, 勇 and Isamu, Hasegawa},
 book = {ウィンターワークショップ2015・イン・宜野湾 論文集},
 month = {Jan},
 note = {一般的なゲーム開発においては,ランタイム・ツール・データの開発が並行して行われる.この場合,データ量が大きいこと,チーム内で複数のバージョンを利用することが多いことから,互換性は重要な課題である.本論文では単純な互換性以外の,いくつかの機能はデフォルト動作にフォールバックするが正しく動作する,相互前方互換という互換性を提案し,それらの形式化を述べる., Runtime, Tooling, and Data are developed concurrently during generic game development. In this case, the amount of data is huge, and more than one versions are often used in a team. Therefore the compatibility is an important problem. We proposed a compatibility "bidirectional forward compatibility", that means the version is compatible excepts some functionalities are falled back to their default behavior. And we explained a formalization about "bidirectional forward compatibility".},
 pages = {9--10},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {プログラムとデータの並行開発時の互換性とその形式化},
 volume = {2015},
 year = {2015}
}