WEKO3
アイテム
プログラムとデータの並行開発時の互換性とその形式化
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/112676
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/112676acf277f8-490d-48a9-9df3-08f7a4f2ae31
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2015 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-01-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | プログラムとデータの並行開発時の互換性とその形式化 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Compatibility and Its Formalization for Parallel Development of Program and Data | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社スクウェア・エニックス | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
SQUARE ENIX CO., LTD. | ||||||||
著者名 |
長谷川, 勇
× 長谷川, 勇
|
|||||||
著者名(英) |
Isamu, Hasegawa
× Isamu, Hasegawa
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 一般的なゲーム開発においては,ランタイム・ツール・データの開発が並行して行われる.この場合,データ量が大きいこと,チーム内で複数のバージョンを利用することが多いことから,互換性は重要な課題である.本論文では単純な互換性以外の,いくつかの機能はデフォルト動作にフォールバックするが正しく動作する,相互前方互換という互換性を提案し,それらの形式化を述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Runtime, Tooling, and Data are developed concurrently during generic game development. In this case, the amount of data is huge, and more than one versions are often used in a team. Therefore the compatibility is an important problem. We proposed a compatibility "bidirectional forward compatibility", that means the version is compatible excepts some functionalities are falled back to their default behavior. And we explained a formalization about "bidirectional forward compatibility". | |||||||
書誌情報 |
ウィンターワークショップ2015・イン・宜野湾 論文集 巻 2015, p. 9-10, 発行日 2015-01-15 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |