@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00107169, author = {王, 孜博 and 岡, 将太郎 and 冨田, 達郎 and 槌本, 裕二 and 庄, ゆかり and 隅谷, 孝洋 and 長登, 康 and 中村, 純 and Zibo, Wang and Shotaro, Oka and Tatsuo, Tomita and Yuji, Tsuchimoto and Yukari, Sho and Takahiro, Sumiya and Yasushi, Nagato and Atsushi, Nakamura}, issue = {2}, month = {Nov}, note = {タブレット端末の特徴を活かした協調学習のための教材を検討する.今回は,例として,タブレット上で開発している協調学習のための統計教材について報告する.特にタブレットの特徴を生かした 「鍋共食型学習」 の可能性について議論する., We study learning materials with a tablet such as iPad for the collaborative leaning. Here we consider how to employ the advantage of tablet in a university class. As an example we report a content for the statistics on the iPad. Surrounding a casserole (Japanese Nabe) type learning will be discussed.}, title = {多人数インタラクティブ型教材の開発-タブレット世代のための協調学習-}, year = {2014} }