@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00106509, author = {鳥海, 不二夫 and 梶原, 健吾 and 大澤, 博隆 and 稲葉, 通将 and 片上, 大輔 and 篠田, 孝祐 and Toriumi, Fujio and Kajiwara, Kengo and Osawa, Hirotaka and Inaba, Michimasa and Katagami, Daisuke and Shinoda, Kosuke}, book = {ゲームプログラミングワークショップ2014論文集}, month = {Oct}, note = {人工知能を用いたゲームをプレイするエージェントは数多く開発されているが,現在までに,人工知能が人間に勝利しているテーブルゲームの多くは全ての情報が公開されている完全情報ゲームである.それに対して,ゲームの中には情報が完全には公開されておらず,情報の被均一性がゲーム性を演出する不完全情報ゲームや,ゲームの本質がプレイヤ同士の自由対話や交渉によって実現されるコミュニケーションゲームがある.本研究では,不完全情報コミュニケーションゲームである人狼ゲームをエージェントがプレイするサーバを構築し,人とエージェント,エージェントとエージェントがそれぞれゲームをプレイする環境を整える., There are many Artificial Intelligent Agents which are trying to play the games, however, there are no agents which can play communication game with humans. In this paper, we developed the game server to play \Are you a werewolf?", which is one of most famous communication game in the world, by artificial intelligent agents.}, pages = {127--132}, publisher = {情報処理学会}, title = {人狼知能サーバの構築}, volume = {2014}, year = {2014} }