@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00106499,
 author = {稲葉, 通将 and 大澤, 博隆 and 片上, 大輔 and 篠田, 孝祐 and 鳥海, 不二夫 and Michimasa, Inaba and Hirotaka, Osawa and Daisuke, Katagami and Kousuke, Shinoda and Fujio, Toriumi},
 book = {ゲームプログラミングワークショップ2014論文集},
 month = {Oct},
 note = {人狼ゲームのプレイヤーは,相手から自分がどう見られるのかを考慮しつつ,他のプレイヤーの思惑を推理し,交渉・説得を行っていく必要がある.本研究では,人間らしく振る舞う人狼ゲームエージェント実現に役立つ知識の獲得のため,実際に人間同士で行われた人狼ゲームにおける議論の構造に着目した分析を行う.議論の構造を踏まえた分析を行うため,まず各発話に対してタグ付与を行う.次に,そのタグ間の関係を捉えることで,提示された意見に対する「同調」と「反駁」という観点から議論の分析を行う., A player has to consider what others think of one, presume positions of others and persuade others in Werewolf game. Our final objective is making a werewolf player agent. In this study, we emphasized an analysis of discussion structure to acquire knowledge to build agent strategy. We define a tag set which describes player’s utterance act and annotates utterances in theWerewolf BBS with these tags. By using these annotated utterances, we analyze the communication based on attunements and rebuttals.},
 pages = {61--66},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {議論の構造に着目した人狼ゲームの分析},
 volume = {2014},
 year = {2014}
}