ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.46
  3. No.7

学生の理解度と問題の難易度を動的に評価する練習問題自動生成システム

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10599
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10599
6b06c8c2-561e-4e79-b9b1-955df87bc595
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL4607025.pdf IPSJ-JNL4607025.pdf (428.9 kB)
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2005-07-15
タイトル
タイトル 学生の理解度と問題の難易度を動的に評価する練習問題自動生成システム
タイトル
言語 en
タイトル Automatic Exercise Generating System That Dynamically Evaluates both Students' and Questions' Levels
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 論文
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他タイトル
その他のタイトル 学習支援
著者所属
九州大学
著者所属
九州大学
著者所属
九州大学
著者所属(英)
en
Kyushu University
著者所属(英)
en
Kyushu University
著者所属(英)
en
Kyushu University
著者名 菅沼, 明 峯, 恒憲 正代, 隆義

× 菅沼, 明 峯, 恒憲 正代, 隆義

菅沼, 明
峯, 恒憲
正代, 隆義

Search repository
著者名(英) Akira, Suganuma Tsunenori, Mine Takayoshi, Shoudai

× Akira, Suganuma Tsunenori, Mine Takayoshi, Shoudai

en Akira, Suganuma
Tsunenori, Mine
Takayoshi, Shoudai

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 教育機関へのコンピュータやLANの導入により,Webのデータを教材として使用する講義も行われている.しかし,教材を電子化するだけではなく,コンピュータ世界の変化に対応した教育方法,教育支援方法が必要とされている.教材に沿った練習問題があり,ブラウザ上で解答できる環境が整っていれば,学生は容易に練習問題にチャレンジすることができる.これにより,学生の理解を深めることが可能になる.本論文では,XML文書から練習問題を生成するシステムAEGIS(AutomaticExercise Generator based on the Intelligence of Student)について述べる.まず,学生の理解力に応じた練習問題を自動生成するためのXMLタグの設計を行い,このタグを埋め込んだXML文書から選択形式,穴埋め形式,誤り訂正形式の出題を可能とした.学生の理解度と問題の難易度を推定し,適切な出題を行うことは電子教材にとって非常に重要である.AEGISはこれらを動的に評価し,学生の理解度に応じた練習問題の自動生成を行う.本論文では,AEGISで使用しているタグ,学生の理解度と問題の難易度の動的な評価法,およびシミュレータを用いて評価法を評価した結果について述べている.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Popularization of computers and the Internet enable us to hold lectures using Web contents as a teaching material and even develop new lecture methods using the technologies. Although teachers have prepared a lot of Web contents, most of them are utilized so as only to be browsed by students. If we arrange some exercises according to lecture notes and prepare an answering mechanism for the exercises via the Internet, every student can attempt the exercises any time. This paper proposes a Web-based self teaching system: AEGIS (Automatic Exercise Generator based on the Intelligence of Student) that generates exercises of various difficulty levels according to each student's achievement level, marks his/her answers and returns them to him/her. Once the documents are marked up with tags by teachers to specify the positions of questions, AEGIS can generate three question types: multiple-choice question, fill-the-gap question, and error-correcting question from the same tagged document. It is very important for AEGIS to estimate both an achievement level of each student and a difficulty level of each question. AEGIS dynamically evaluates these levels. In this paper, we discuss the design of the tags for AEGIS, the re-estimation of the levels and generating method of AEGIS.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 46, 号 7, p. 1810-1818, 発行日 2005-07-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-23 02:45:30.434864
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3