@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00103214,
 author = {八幡開 and 赤澤紀子 and 武田弾 and 中山泰一 and 角田博保 and 鈴木貢},
 issue = {4},
 month = {Oct},
 note = {近年,情報機器を用いた教育が促進されている.本稿では,情報機器 (Kinect) を用い,小学生低学年向けに体を動かしてのローマ字習得支援システムを提案する.提案システムは,児童が空中にアルファベットを書くことによるローマ字習得を支援する.実際に児童にシステムを使用してもらいその利用状況を調査したところ,児童がローマ字習得に楽しく取り組めたこと,システムを利用して新たにローマ字を覚えられたことを確認した., Education with information devices has been increasing over the years. We propose support system for Romaji learning through exercise with Kinect for elementary school students in the lower grades. The proposed system supports that students study Romaji by writing alphabet in the air. We had some elementary school students operate the system and confirmed that they studied Romaji merrily and learned new Romaji.},
 title = {身体を動かすことを通してローマ字習得を支援するシステム},
 year = {2014}
}