@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00102999, author = {楽, 詠灝 and 岩崎, 慶 and 陳, 炳宇 and 土橋, 宜典 and 西田, 友是 and Yonghao, Yue and Kei, Iwasaki and Bing-yu, Chen and Yoshinori, Dobashi and Tomoyuki, Nishita}, issue = {1}, month = {Sep}, note = {ユーザー指定の集光模様を生成できる透明物体の形状計算法を提案する.提案法により生成された透明物体は滑らかで連続的な表面から構成される.この性質により,生成される集光模様は滑らかかつ自然であり,従来法に比べて詳細な表現が可能である.提案法は二つのプロセスから構成される.第一のプロセスでは,微分幾何学のアプローチを用いて,入射光とスクリーンに到達する光の間に,連続的な対応関係を求める.第二のプロセスでは,この対応関係を用いて,透明物体の表面形状を求める.対応関係と表面形状はそれぞれ,ポアソン方程式を解くことにより求める., We present a technique for computing the shape of a transparent object that can generate user-defined caustic patterns. The surface of the object generated using our method is smooth. Thanks to this property, the resulting caustic pattern is smooth, natural, and highly detailed compared to the results obtained using previous methods. Our method consists of two processes. First, we use a differential geometry approach to compute a smooth mapping between the distributions of the incident light and the light reaching the screen. Second, we utilize this mapping to compute the surface of the object. We solve Poisson's equation to compute both the mapping and the surface of the object.}, title = {ゴールベースコースティクスのためのポアソンベースの連続面生成法}, year = {2014} }