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  1. 研究報告
  2. コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
  3. 2014
  4. 2014-CG-156

ゴールベースコースティクスのためのポアソンベースの連続面生成法

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/102999
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/102999
4d8e69e3-84f1-419c-aafc-3dcb97158055
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CG14156001.pdf IPSJ-CG14156001.pdf (603.7 kB)
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2014-09-09
タイトル
タイトル ゴールベースコースティクスのためのポアソンベースの連続面生成法
タイトル
言語 en
タイトル Poisson-Based Continuous Surface Generation for Goal-Based Caustics
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 招待講演
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
コロンビア大学
著者所属
和歌山大学/UEI Research
著者所属
国立台湾大学/UEI Research
著者所属
北海道大学/UEI Research
著者所属
UEI Research/広島修道大学
著者所属(英)
en
Columbia University
著者所属(英)
en
Wakayama University / UEI Research
著者所属(英)
en
National Taiwan University / UEI Research
著者所属(英)
en
Hokkaido University / UEI Research
著者所属(英)
en
UEI Research / Hiroshima Shudo University
著者名 楽, 詠灝 岩崎, 慶 陳, 炳宇 土橋, 宜典 西田, 友是

× 楽, 詠灝 岩崎, 慶 陳, 炳宇 土橋, 宜典 西田, 友是

楽, 詠灝
岩崎, 慶
陳, 炳宇
土橋, 宜典
西田, 友是

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著者名(英) Yonghao, Yue Kei, Iwasaki Bing-yu, Chen Yoshinori, Dobashi Tomoyuki, Nishita

× Yonghao, Yue Kei, Iwasaki Bing-yu, Chen Yoshinori, Dobashi Tomoyuki, Nishita

en Yonghao, Yue
Kei, Iwasaki
Bing-yu, Chen
Yoshinori, Dobashi
Tomoyuki, Nishita

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ユーザー指定の集光模様を生成できる透明物体の形状計算法を提案する.提案法により生成された透明物体は滑らかで連続的な表面から構成される.この性質により,生成される集光模様は滑らかかつ自然であり,従来法に比べて詳細な表現が可能である.提案法は二つのプロセスから構成される.第一のプロセスでは,微分幾何学のアプローチを用いて,入射光とスクリーンに到達する光の間に,連続的な対応関係を求める.第二のプロセスでは,この対応関係を用いて,透明物体の表面形状を求める.対応関係と表面形状はそれぞれ,ポアソン方程式を解くことにより求める.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We present a technique for computing the shape of a transparent object that can generate user-defined caustic patterns. The surface of the object generated using our method is smooth. Thanks to this property, the resulting caustic pattern is smooth, natural, and highly detailed compared to the results obtained using previous methods. Our method consists of two processes. First, we use a differential geometry approach to compute a smooth mapping between the distributions of the incident light and the light reaching the screen. Second, we utilize this mapping to compute the surface of the object. We solve Poisson's equation to compute both the mapping and the surface of the object.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10100541
書誌情報 研究報告グラフィクスとCAD(CG)

巻 2014-CG-156, 号 1, p. 1-1, 発行日 2014-09-09
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-21 10:35:51.958858
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