WEKO3
アイテム
ゴールベースコースティクスのためのポアソンベースの連続面生成法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/102999
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/1029994d8e69e3-84f1-419c-aafc-3dcb97158055
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
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| オープンアクセス | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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| 公開日 | 2014-09-09 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | ゴールベースコースティクスのためのポアソンベースの連続面生成法 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | Poisson-Based Continuous Surface Generation for Goal-Based Caustics | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 招待講演 | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| コロンビア大学 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 和歌山大学/UEI Research | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 国立台湾大学/UEI Research | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 北海道大学/UEI Research | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| UEI Research/広島修道大学 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Columbia University | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Wakayama University / UEI Research | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| National Taiwan University / UEI Research | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Hokkaido University / UEI Research | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| UEI Research / Hiroshima Shudo University | ||||||||
| 著者名 |
楽, 詠灝
岩崎, 慶
陳, 炳宇
土橋, 宜典
西田, 友是
× 楽, 詠灝 岩崎, 慶 陳, 炳宇 土橋, 宜典 西田, 友是
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| 著者名(英) |
Yonghao, Yue
Kei, Iwasaki
Bing-yu, Chen
Yoshinori, Dobashi
Tomoyuki, Nishita
× Yonghao, Yue Kei, Iwasaki Bing-yu, Chen Yoshinori, Dobashi Tomoyuki, Nishita
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| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | ユーザー指定の集光模様を生成できる透明物体の形状計算法を提案する.提案法により生成された透明物体は滑らかで連続的な表面から構成される.この性質により,生成される集光模様は滑らかかつ自然であり,従来法に比べて詳細な表現が可能である.提案法は二つのプロセスから構成される.第一のプロセスでは,微分幾何学のアプローチを用いて,入射光とスクリーンに到達する光の間に,連続的な対応関係を求める.第二のプロセスでは,この対応関係を用いて,透明物体の表面形状を求める.対応関係と表面形状はそれぞれ,ポアソン方程式を解くことにより求める. | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | We present a technique for computing the shape of a transparent object that can generate user-defined caustic patterns. The surface of the object generated using our method is smooth. Thanks to this property, the resulting caustic pattern is smooth, natural, and highly detailed compared to the results obtained using previous methods. Our method consists of two processes. First, we use a differential geometry approach to compute a smooth mapping between the distributions of the incident light and the light reaching the screen. Second, we utilize this mapping to compute the surface of the object. We solve Poisson's equation to compute both the mapping and the surface of the object. | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
| 書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2014-CG-156, 号 1, p. 1-1, 発行日 2014-09-09 |
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| Notice | ||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||