@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00102954,
 author = {宮代, 理弘 and 宮下, 芳明 and Masahiro, Miyashiro and Homei, Miyashita},
 book = {エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2014論文集},
 month = {Sep},
 note = {本稿では,プログラミング言語であるProcessingのコードをできる限り短くしてツイートする遊びについて述べる.そこでは,「プログラムがツイートされると,それを見た人がさらに短いコードを作成してツイートする」という一種のコミュニケーションがみられる.実例をもとにそこで観測されたコード短縮技法やコミュニケーションを紹介する., In this paper, we discuss a game to shorten and tweet source codes written in Processing. When one tweets a code, another user tweets a shorter one; we think of that tweets as a kind of communication. We illustrate the techniques of shortening and some type of communication by several examples.},
 pages = {182--185},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {140文字Processingプログラミング},
 volume = {2014},
 year = {2014}
}