@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00102932, author = {小笠, 航 and 片寄, 晴弘 and Wataru, Ogasa and Haruhiro, Katayose}, book = {エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2014論文集}, month = {Sep}, note = {ここ数年,プロジェクションマッピングの社会的認知が高まりつつある.ただし,プロジェクションマッピングの鑑賞者は,その内容に関与することはできない場合が多い.本稿では,タブレット端末を用い,多人数の鑑賞者が映像の内容やエフェクトにリアルタイムに関与することを可能とするアプリケーョンを提案する.これにより,映像内に複数ユーザによる動きを反映させ,ユーザ同士のインタラクションを実現することができる.映像としてだけではなく,アトラクションとしてのプロジェクションマッピングの機会をユーザに提供する., Recently, we can see the growing interest by mainstream recognition in projection mapping. Generally, audiences of projection mapping can't get involved in the program. In this article, we propose application that be able to get involved in the program and its effects in real time by multiplayer. This will achieve interaction among users.}, pages = {77--79}, publisher = {情報処理学会}, title = {TPPM(Take Part in Projection Mapping): タブレット端末を用いた多人数参加型プロジェクションマッピングアプリケーション}, volume = {2014}, year = {2014} }