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  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.47
  3. No.6

OTOTONARI:ユーザの協働行為と経験の保存に基づくPervasive Game

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10273
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10273
e3a348dd-c3d2-456f-8043-97271ad004ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL4706027.pdf IPSJ-JNL4706027.pdf (1.1 MB)
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2006-06-15
タイトル
タイトル OTOTONARI:ユーザの協働行為と経験の保存に基づくPervasive Game
タイトル
言語 en
タイトル OTOTONARI: A Pervasive Game Based on Collaboration and Storage of Users’Experience
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 特集:情報処理技術のフロンティア
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他タイトル
その他のタイトル グループインタラクション支援
著者所属
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科
著者所属
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科
著者所属
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科
著者所属
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科
著者所属
慶應義塾大学SFC 研究所
著者所属
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科
著者所属(英)
en
Graduate School of Media and Governance, Keio University
著者所属(英)
en
Graduate School of Media and Governance, Keio University
著者所属(英)
en
Graduate School of Media and Governance, Keio University
著者所属(英)
en
Graduate School of Media and Governance, Keio University
著者所属(英)
en
Keio Resrarch Institute at SFC
著者所属(英)
en
Graduate School of Media and Governance, Keio University
著者名 徳久, 悟 丹羽, 善将 井口, 健治 大久保創介 根津, 智幸 稲蔭正彦

× 徳久, 悟 丹羽, 善将 井口, 健治 大久保創介 根津, 智幸 稲蔭正彦

徳久, 悟
丹羽, 善将
井口, 健治
大久保創介
根津, 智幸
稲蔭正彦

Search repository
著者名(英) Satoru, Tokuhisa Yoshimasa, Niwa Kenji, Iguchi Sosuke, Okubo Tomoyuki, Nezu Masa, Inakage

× Satoru, Tokuhisa Yoshimasa, Niwa Kenji, Iguchi Sosuke, Okubo Tomoyuki, Nezu Masa, Inakage

en Satoru, Tokuhisa
Yoshimasa, Niwa
Kenji, Iguchi
Sosuke, Okubo
Tomoyuki, Nezu
Masa, Inakage

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 現在,コンピュテイションのメリットを活かしつつ,よりフィジカルなヒトの動きやヒトとヒトとの交わりを盛り込んだ,実空間ベースのPergame と呼ばれるエンタテイメントコンテンツに関する研究が行われている.本論文では,ユーザの協働行為と経験の保存に基づくPergame コンテンツOtotonari を提案する.Ototonari では,物理的接近性に基づくユーザ同士の協働行為によるサウンド生成により,伝統的なゲームの持つヒトとヒトとのインタラクションを実現し,ユーザ同士のコミュニケーションの促進を目指す.同時に,ユーザと環境との物理的関係性に基づいて生成したサウンド情報を保存し,時間を経てゲームに参加するユーザがそれを参照可能とすることにより,伝統的なゲームの持つヒトと環境とのインタラクションを実現し,場の特殊化を目指す.Expo aichi 2005会場内での評価実験をもとに,対面コミュニケーションおよび場の特殊化のための手法についての考察を行う.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Presently, the researches are undertaken about entertainment contents based on real space called Pergame, made use of the merit of computation and applied to more physical movement of users and the interaction among users. In this paper, we propose a Pergame content Ototonari based on the collaboration and the storage of users’ experiences. We aim to promote communication among the users, while realizing the human to human interaction of traditional games by generating sounds through collaboration among the users based on physical proximity. And we aim to give particularity to the place while realizing the human to environmental interaction of traditional game by storing users’ experience as sound data based on physical relationship between the users and environment and being referred them by the users’ participations after a brief interval. We evaluate two approaches with the experiment at EXPO aichi 2005.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 47, 号 6, p. 1844-1860, 発行日 2006-06-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
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Ver.1 2025-01-23 02:57:14.630135
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