@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00102636,
 author = {エン, セイ and 堀, 隆之 and 大谷, 淳 and Jing, Yan and Takayuki, Hori and Jun, Ohya},
 issue = {17},
 month = {Aug},
 note = {既存のPOS (Point of Sale) システムが収集できない消費者が買い物する過程での心理状態および購買行動を認識する研究の一環として,本稿では店舗内に設置された監視カメラのビデオ画像から,顧客の購買行動と因果関係を持つ 10 個の行動特徴量の自動抽出方法を提案し,顧客の購買行動の中で店舗のビジネスにとって重要度の高い 「迷い」 の有無と,「購入」 の有無を認識することに着目する.具体的には,顧客追跡処理や行動特徴量の自動抽出処理,ベイジアンネットワークなどを用いて認識する方法の検討を行う.認識実験の結果,48 個のテストデータに対して,平均認識率が 89.6%に達し,提案手法の有効性を示す結果と言える., This paper explores the validity of embedding the image processing based extraction of 10 image features that could describe customers' shopping behaviors to a Bayesian Network based classification method that can recognize the four categories: combinations of with/without hesitation and bought/not bought. By constructing a system that consists of the three modules for tracking customers, extracting the image features and classifying the customers' behaviors, recognition tests using 48 video data were conducted. As a result of the experiments, a recognition accuracy of higher than 89% is achieved, which is promising.},
 title = {店舗内の消費者の購買行動の動画像処理とベイジアンネットワークによる認識法の検討},
 year = {2014}
}