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アイテム
データ分離可能な没入型コンテンツの放送型配信におけるスケジューリング手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/102617
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10261728554a1e-3726-443e-a161-7b3c6278ef08
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
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| オープンアクセス | ||
| Item type | Trans(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2014-08-20 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | データ分離可能な没入型コンテンツの放送型配信におけるスケジューリング手法 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | A Scheduling Method for Immersive Contents Broadcasting Considering Data Separation | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | [推薦研究論文] 没入型コンテンツ,放送型配信,待ち時間,スケジューリング | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | journal article | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 岡山大学大学院自然科学研究科 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 大阪大学サイバーメディアセンター | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 岡山大学大学院自然科学研究科 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 京都情報大学院大学 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Graduate School of Natural Science and Technology, Okayama University | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Cybermedia Center, Osaka University | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Graduate School of Natural Science and Technology, Okayama University | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| The Kyoto College of Graduate Studies for Informatics | ||||||||
| 著者名 |
後藤, 佑介
義久, 智樹
谷口, 秀夫
金澤, 正憲
× 後藤, 佑介 義久, 智樹 谷口, 秀夫 金澤, 正憲
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| 著者名(英) |
Yusuke, Gotoh
Tomoki, Yoshihisa
Hideo, Taniguchi
Masanori, Kanazawa
× Yusuke, Gotoh Tomoki, Yoshihisa Hideo, Taniguchi Masanori, Kanazawa
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| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | 近年,3D放送に代表されるコンテンツの高臨場化にともない,視界全体に表示された映像空間に没入してコンテンツを楽しむ没入型コンテンツの放送型配信に対する注目が高まっている.没入型コンテンツの放送型配信では,ユーザは立体的な映像コンテンツを視聴できるが,データサイズが非常に大きくなるため,データ再生中に発生する待ち時間は非常に長くなり,問題である.そこで,本論文では,没入型コンテンツの放送型配信において,コンテンツを2種類のデータに分離してスケジューリングすることで待ち時間を短縮する手法を提案する.提案手法では,没入型コンテンツを連続的に変化するデータと変化しないデータに分けた上で,コンテンツ間で発生する待ち時間に上限を設定することで,効率的な放送スケジューリングを実現する. | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | Due to the recent popularization of 3-D broadcasting, 3-D broadcasting using an immersive display has been attracted great attention. In conventional 3-D broadcasting, since they watch the image with only the partial region and the view point is fixed, their realistic sensation is low. In immersive contents broadcasting, clients can play data without interruption. When the server delivers immersive contents in broadcasting, since the data size of each content is so large that the waiting time while playing it becomes unrealistic. In this paper, we propose a scheduling method to reduce the waiting time on immersive contents broadcasting considering data separation. Our proposed method can reduce the waiting time by dividing the immersive content into active immersive data and static immersive data and setting the upper limit in waiting time between contents. | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA12628054 | |||||||
| 書誌情報 |
情報処理学会論文誌デジタルコンテンツ(DCON) 巻 2, 号 2, p. 38-47, 発行日 2014-08-20 |
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| ISSN | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 2187-8897 | |||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||