@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00102369,
 author = {池内, 弘樹 and 石沢, ふみ子 and 大塚, 知亮 and 岡田, 耕 and 小林, 明弘 and 鶴川, 純一 and 吉井, 章人 and 中島, 達夫 and Kohki, Ikeuchi and Fumiko, Ishizawa and Tomoaki, Otsuka and Koh, Okada and Akihiro, Kobayashi and Junichi, Tsurukawa and Akihito, Yoshii and Tasuo, Nakajima},
 issue = {7},
 month = {Jul},
 note = {ユビキタスインタラクションシステムは,計算機内に実現された仮想性を利用してサービスの価値を高めるものであるが,仮想性に対するリアリティの保証がそこでの重要な問題となる.本論文では,我々が考案した3つのユビキタスインタラクションシステムに関する概要を紹介する.さらにそこで得られた経験から,仮想性が有する一般的な問題点を挙げ,実世界に仮想性を導入する場合においてリアリティをいかに高めていくかを議論する., The ubiquitous interaction system aims to increase the value of services by using virtualization implemented by a computer. But, the guarantee of the reality on a virtualization is an important problem. In this paper, we introduce three ubiquitous systems that we have designed and implemented. And from the experiences of the design and implementation, we extract a couple of general issues related on the virtualizations, and discuss how the reality should be enhanced when introducing a virtualization into the real world.},
 title = {ユビキタスインタラクションに関するケーススタディとその経験},
 year = {2014}
}