ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.47
  3. No.7

「Ghost-Tutor」:個人の学習ペースを考慮した学習支援システム

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10224
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10224
db3acdad-153e-4552-b723-04eacedb1995
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL4707012.pdf IPSJ-JNL4707012.pdf (725.2 kB)
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2006-07-15
タイトル
タイトル 「Ghost-Tutor」:個人の学習ペースを考慮した学習支援システム
タイトル
言語 en
タイトル “Ghost-Tutor”: A Learning Support System Suggesting Learning Pace for on-Demand Learning
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 特集:マルチメディア,分散,協調とモバイル(DICOM2005)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他タイトル
その他のタイトル グループウェア
著者所属
慶應義塾大学大学院理工学研究科
著者所属
東京工科大学コンピュータサイエンス学部
著者所属
東京工科大学コンピュータサイエンス学部
著者所属
慶應義塾大学理工学部
著者所属
東京工科大学コンピュータサイエンス学部
著者所属(英)
en
Graduate school of Science and Technology, Keio University
著者所属(英)
en
School of Computer Science, Tokyo University of Technology
著者所属(英)
en
School of Computer Science, Tokyo University of Technology
著者所属(英)
en
Faculty of Science and Technology, Keio University
著者所属(英)
en
School of Computer Science, Tokyo University of Technology
著者名 中村, 亮太 井上, 亮文 市村, 哲 岡田, 謙一 松下, 温

× 中村, 亮太 井上, 亮文 市村, 哲 岡田, 謙一 松下, 温

中村, 亮太
井上, 亮文
市村, 哲
岡田, 謙一
松下, 温

Search repository
著者名(英) Ryota, Nakamura Akifumi, Inoue Satoshi, Ichimura Kenichi, Okada Yutaka, Matsushita

× Ryota, Nakamura Akifumi, Inoue Satoshi, Ichimura Kenichi, Okada Yutaka, Matsushita

en Ryota, Nakamura
Akifumi, Inoue
Satoshi, Ichimura
Kenichi, Okada
Yutaka, Matsushita

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 現在,大学や企業内の教育では様々なe-learningが用いられている.e-learningの中でもオンデマンド型の講義ビデオ配信が多くの教育現場で実施されており,学習者はいつでもどこでも自由に利用することが可能である.しかし,学習者のペースに合わせて自動的に講義の進行を調節する仕組みはなく学習者自身が行わなければならない.そこで本稿では個人の学習ペースに合わせて講義映像を自動的にコントロールすることができる自主学習支援システム「Ghost-Tutor」を構築した.著者らは学習の集中度とペースを自動的に判定するために眼球運動の特徴を利用した.眼球運動の測定実験の結果,学習状況の違いによって,瞬きの回数,視線の停留時間,視線の軌跡に有意差があることを確認し,この結果に基づいて学習状況を定量的に判別する方式を考案した.システムを評価した結果,システムによって学習者の学習状況を精度良く推定できることができ,同時に学習状況に応じて適切なサービスを学習者に提供できることを確認した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, e-learning is widely used at Universities and offices. An on-demand lecture consists of the pre-recorded streamed video/audio and synchronized slides. You can review the on-demand lecture anytime and anywhere at your convenience. However, the progress speed of the lectures can't automatically adjust learner's pace. Therefore, we constructed the self-directed learning system “Ghost-Tutor” that can automatically control the lecture videos depending on each learner's learning pace. We focused automatically eye movement to distinguish the learning pace. As a result of our experiments, we confirmed the frequency of blinking, the time period of gaze and the direction of the gaze showed significant differences. We designed the method to distinguish learner's the degree of concentration quantitatively. As a result of the system evaluation, we confirmed that Ghost-Tutor could presume the difference of learner's learning situation, and suggest learning pace.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 47, 号 7, p. 2099-2106, 発行日 2006-07-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-23 02:58:09.452113
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3