WEKO3
アイテム
衛星画像を用いたAISデータの誤りと欠損検出技術
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/101766
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/1017663351c47c-a9cc-44c8-b1de-62ccc2468564
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-06-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 衛星画像を用いたAISデータの誤りと欠損検出技術 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Anomaly and Loss Detection Technology of AIS Data by means of Satellite Imagery | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | (株)日立ソリューションズ | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | (株)日立ソリューションズ | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | (株)日立ソリューションズ | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | (株)日立ソリューションズ | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Hitachi Solutions, Ltd. | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Hitachi Solutions, Ltd. | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Hitachi Solutions, Ltd. | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Hitachi Solutions, Ltd. | |||||||
著者名 |
連, 燦紅
× 連, 燦紅
|
|||||||
著者名(英) |
Canhong, Lian
× Canhong, Lian
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 海上交通の保全や海運市況の調査に使われる AIS データの正確さを保証することを目的とし,船舶が発信した AIS データの誤りと欠損に対して衛星画像を用いて検出する手法を提案する.衛星画像撮影の直前と直後の AIS データを用いて撮影時刻における AIS データの位置を推定し,船舶の速度と直線移動距離から最大探索エリアを求めて船舶画像と AIS データの対応関係を求めて誤り・欠損を検出する.提案手法について,衛星画像と AIS データの実データとシミュレーションデータを用いて評価を行った結果,いずれの場合も高精度に誤り・欠損を検出でき,提案手法の有効性を確認できた. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In order to ensure the accuracy of AIS (Automatic Identification System) data, which are used in keeping marine traffic safety and surveying the shipping market conditions, this paper proposes a detection technology of anomaly and loss of AIS data by means of satellite imagery. Our method has two features: 1) it estimates the position of the ship at exposure time by use of two AIS data, which are received at just before and after the exposure time of satellite imagery, and 2) it finds the correspondence between ship images of satellite imagery and AIS data by calculating maximum search region from speed and rectilinear travel distance. Experimental evaluation with real data and simulation data demonstrates that our method can accurately detect anomaly and loss of AIS data. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
研究報告高度交通システムとスマートコミュニティ(ITS) 巻 2014-ITS-57, 号 1, p. 1-6, 発行日 2014-06-13 |
|||||||
Notice | ||||||||
値 | SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |