@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00101474, author = {吉田, 龍一 and 足立, 孝之 and 村津, 啓太 and 溝口, 博 and 生田目, 美紀 and 杉本, 雅則 and 楠, 房子 and 山口, 悦司 and 稲垣, 成哲 and 武田, 義明 and Ryuichi, Yoshida and Takayuki, Adachi and Keita, Muratsu and Hiroshi, Mizoguchi and Miki, Namatame and Masanori, Sugimoto and Fusako, Kusunoki and Etsuji, Yamaguchi and Shigenori, Inagaki and Yoshiaki, Takeda}, issue = {17}, month = {May}, note = {著者らはフルボディインタラクションシステムとして,「人間すごろく」 を開発している.このシステムは児童が体の動きでデジタルゲームをプレイすることで,植生遷移への興味を高め,知識の定着を支援する.本稿ではこのシステムの構成とインタービュウの結果について報告する., In this study, we developed a simulation game called “Human SUGOROKU” that consists of a full-body interaction system to enable elementary school students to enjoy and learn vegetation succession. The students' sense of immersion is improved by enabling them to play this game using their body movements. This paper describes the structure of this system and the interview results.}, title = {人間すごろく:植生遷移学習のための等身大ボードゲーム}, year = {2014} }