WEKO3
アイテム
人間すごろく:植生遷移学習のための等身大ボードゲーム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/101474
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10147429f2fdaf-68f2-4c96-aebd-761a495ee4fa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-05-30 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 人間すごろく:植生遷移学習のための等身大ボードゲーム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Human SUGOROKU : Life-size Board Game for Children to Learn Vegetation Succession | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ゲーム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 東京理科大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 東京理科大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 神戸大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 東京理科大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 筑波技術大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 北海道大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 多摩美術大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 神戸大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 神戸大学 | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 神戸大学 | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Tokyo University of Science | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Tokyo University of Science | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Kobe University | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Tokyo University of Science | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Tsukuba University of Technology | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Hokkaido University | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Tama Art University | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Kobe University | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Kobe University | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Kobe University | |||||||
著者名 |
吉田, 龍一
× 吉田, 龍一
|
|||||||
著者名(英) |
Ryuichi, Yoshida
× Ryuichi, Yoshida
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 著者らはフルボディインタラクションシステムとして,「人間すごろく」 を開発している.このシステムは児童が体の動きでデジタルゲームをプレイすることで,植生遷移への興味を高め,知識の定着を支援する.本稿ではこのシステムの構成とインタービュウの結果について報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this study, we developed a simulation game called “Human SUGOROKU” that consists of a full-body interaction system to enable elementary school students to enjoy and learn vegetation succession. The students' sense of immersion is improved by enabling them to play this game using their body movements. This paper describes the structure of this system and the interview results. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2014-EC-32, 号 17, p. 1-4, 発行日 2014-05-30 |
|||||||
Notice | ||||||||
値 | SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |