ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. ソフトウェア工学(SE)
  3. 2014
  4. 2014-SE-184

PBLにおけるデザイン思考適用の効果と課題

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/101045
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/101045
91c37baf-a0cf-4c06-91e6-1a5abb24656c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SE14184002.pdf IPSJ-SE14184002.pdf (1.5 MB)
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2014-05-12
タイトル
タイトル PBLにおけるデザイン思考適用の効果と課題
タイトル
言語 en
タイトル An Effect and Problem on Introducing the Design Thinking into PBL
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 パターン・教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター
著者所属
富士通株式会社
著者所属
富士通デザイン株式会社
著者所属
富士通デザイン株式会社
著者所属
株式会社FUJITSUユニバーシティ
著者所属
九州大学大学院芸術工学研究院/芸術工学府
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター
著者所属(英)
en
(QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education) Kyushu University
著者所属(英)
en
(QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education) Kyushu University
著者所属(英)
en
(QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education) Kyushu University
著者所属(英)
en
FUJITSU
著者所属(英)
en
FUJITSU DESIGN
著者所属(英)
en
FUJITSU DESIGN
著者所属(英)
en
FUJITSU UNIVERSITY
著者所属(英)
en
Kyushu University
著者所属(英)
en
(QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education) Kyushu University
著者所属(英)
en
(QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education) Kyushu University
著者名 大迫, 周平 亀井, 靖高 細合, 晋太郎 加藤, 公敬 石塚, 昭彦 坂口, 和敏 川高, 美由紀 森田, 昌嗣 鵜林, 尚靖 福田, 晃

× 大迫, 周平 亀井, 靖高 細合, 晋太郎 加藤, 公敬 石塚, 昭彦 坂口, 和敏 川高, 美由紀 森田, 昌嗣 鵜林, 尚靖 福田, 晃

大迫, 周平
亀井, 靖高
細合, 晋太郎
加藤, 公敬
石塚, 昭彦
坂口, 和敏
川高, 美由紀
森田, 昌嗣
鵜林, 尚靖
福田, 晃

Search repository
著者名(英) Shuhei, Ohsako Yasutaka, Kamei Shintaro, Hosoai Kimitaka, Kato Akihiko, Ishizuka Kazutoshi, Sakaguchi Miyuki, Kawataka Yoshitsugu, Morita Naoyasu, Ubayashi Akira, Fukuda

× Shuhei, Ohsako Yasutaka, Kamei Shintaro, Hosoai Kimitaka, Kato Akihiko, Ishizuka Kazutoshi, Sakaguchi Miyuki, Kawataka Yoshitsugu, Morita Naoyasu, Ubayashi Akira, Fukuda

en Shuhei, Ohsako
Yasutaka, Kamei
Shintaro, Hosoai
Kimitaka, Kato
Akihiko, Ishizuka
Kazutoshi, Sakaguchi
Miyuki, Kawataka
Yoshitsugu, Morita
Naoyasu, Ubayashi
Akira, Fukuda

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 Project Based Learning(PBL) 演習開始の前準備として実施されたデザイン思考の導入事例を報告する.デザイン思考の導入の目的は,PBL のテーマ検討およびプロジェクトにおける問題解決時に,新たな付加価値を生み出すようなアイデアを創出する力を高めることである.本稿では,PBL におけるデザイン思考の具体的な適用事例と導入の効果,および今後の改善課題について報告する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, we describe a case study on introducing the Design Thinking carried out as preparations before Project Based Learning(PBL). The purpose of the introduction of the Design Thinking is to improve the student's skill to produce new added value at the time of the solution to the problem in project, and theme examination of PBL. We describe the examples of application of the Design Thinking into PBL, and describe effects and problems of the introduction.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10112981
書誌情報 研究報告ソフトウェア工学(SE)

巻 2014-SE-184, 号 2, p. 1-7, 発行日 2014-05-12
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 11:27:19.336369
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3